به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی احمد صفرزاده اظهار کرد: در این عملیات یک قبضه اسلحه شکاری دو لول غیر مجاز٬ یک رشته تور پرنده گیری و مقداری فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط شد و متهمان برای اجرای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی طی مردادماه سال جاری متخلفان 669 میلیون ریال به محیط زیست این استان ضرر و خسارت وارد کرده اند که از این میزان تخلف در قالب 28 تخلف شناسایی شده و در این زمینه 26 متخلف دستگیر شده اند.
متخلفان در سال گذشته نیز با 238 مورد تخلف بیش از پنج میلیارد 385 میلیون ریال به محیط زیست خسارت زدند.
چرای غیر مجاز دام و تعلیف و تخریب، بیشترین تخلفات زیست محیطی استان را به خود اختصاص داده است و مابقی شامل شکار غیر مجاز پرنده، پستانداران و آبزیان است.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی در شمال شرق کشور با دارابودن افزون بر 863 هزار نفر جمعیت، افزون بر 2 میلیون هکتار گستره دارد که پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره 194 هزار و 141 هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. هم چنین بخش عمده ای از گستره پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره مدنظر یونسکو، در این استان واقع است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.