به گزارش ایرنا، علی قربانی چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: باید به سوی برنامه ریزی به صورت عملکردواقع بینانه حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: بودجه امسال براساس نفت با قیمت بشکه ای 55 دلار بسته شد اما در هفت ماه گذشته، میانگین قمیت هر بشکه نفت 47 دلار بوده است و در عمل قیمت هر بشکه نفت هشت دلار کاهش داشته است.
نماینده مردم بجنورد، رازو جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، 85 درصد از بودجه کشور صرف اعتبارات جاری می شود و تنها 15 درصد از اعتبارات سهم بودجه عمرانی است.

* عدم تخصیص اعتبارات توازن منطقه ای
قربانی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات توازن منطقه ای در 2 سال گذشته صفر بوده است خاطرنشان کرد:3 درصد از بودجه عمومی کشور و 3درصد از درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز باید به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص یابد اما اعتبارت توازن در 2 سال گذشته صفر بوده است.
وی افزود: تخصیص پیدا نکردن اعتبارات توازن منطقه ای سبب افزایش فاصله ها در میان استان های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته می شود البته بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه بودجه، این مشکل در اعتبارات امسال وجود ندارد.

* خالی بودن پست های سازمانی
قربانی اظهار کرد: گفته می شود تنها 20 درصد از درآمدها از محل مالیات بر ارزش افزوده تحقق یافته است این در حالی است که منابع درآمدی مالیات بر ارزش افزوده ماهانه به حساب واریز می شود و بر این اساس چرا باید تنها 20 درصد محقق شده باشد؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت این اعتبار را در جای دیگر هزینه می کند.
نماینده مردم بجنورد، رازو جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی از خالی بودن 42 درصد از پست ها در دستگاه های اجرایی استان نیز انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که به کارگیری نیروهای قراردادهای کار معین نباید از 10 درصد بیشتر شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.