محمد نقی کاظمیان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون کار انعقاد قرارداد برای کشت 70 هکتار هم اکنون در حال انعقاد است که در سه منطقه این شهرستان کشت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته چغندرقند پاییزه در سطح 418 هکتار از مزارع مانه و سملقان در این استان کشت شد گفت: امسال پیش بینی می شود 5 هزار تن محصول برداشت شود که میانگین برداشت محصول در هر هکتار 50 تن با عیار 17 است.
کاظمیان با اشاره به مزیت های کشت این محصول در مانه و سملقان افزود: با توجه به داده های هواشناسی این منطقه دارای زمستان معتدل و گرمسیر است و با توجه به برسی های انجام شده، کشت پاییزه این محصول در این شهرستان با هدف انتقال درصدی از کشت چغندر قند بهاره به فصل پاییز با هدف کاهش مصرف آب، کاهش هزینه های تولید و کاهش سطح مبارزه با آفات صورت می گیرد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در آذرماه سال گذشته به دلیل سرمای شدید و بی سابقه کلیه سطوح کشت این محصول از بین رفت که البته خسارت آن از طریق بیمه پراخت شد.
به گفته کاظمیان کشت چغندر قند پاییزه در استان خراسان شمالی تا 20 مهرماه ادامه دارد و برداشت آن اواخر خرداد تا 20 تیرماه است.
سالانه هزار و 730 هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت چغندر قند می رود که از این سطح 57 هزار تن چغندر قند برداشت می شود.
خراسان شمالی با ‎ 344هزار هکتار عرصه کشاورزی ‎ 307هزار هکتار زراعت با ‎ 32گونه زراعی و ‎ 38هزار هکتار باغ با ‎ 28گونه باغی دارد. ک/3
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.