حسن رضا میربلوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گازرسانی صنایع در راستای مصوبه شورای اقتصاد اظهار داشت: مصرف ۱۱۲ صنایع گاز استان پنج میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت مایع است که با گازدار شدن آنها این میزان سوخت صرفه جویی خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون با تبدیل سوخت ۷۸ صنعت استان به گاز شهری،  چهار میلیون و ۸۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع  صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گازرسانی به ۲۸ صنعت نیز هم اکنون در حال اجرا است که ۷۹۳ هزار میلیون لیتر سوخت مایع با پایان عملیات گازرسانی شهری صرفه جویی خواهد شد.

میربلوکی با بیان اینکه از مجموع کل صنایع گاز دار شده استان ۱۶ مورد مربوط به بجنورد مرکز استان است گفت: ۲۱ مورد در شیروان، ۱۹ در جاجرم، ۱۱ در فاروج، ۶ در اسفراین، چهار در آشخانه و یک مورد در گرمه است.

وی میزان یارانه در نظر گرفته شده امسال برای گازرسانی به صنایع را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در خصوص گاز رسانی به صنایع در سطح کشور رتبه پنجم را داریم.

میربلوکی اظهار داشت: ۷۵ درصد مصرف گاز استان به صنعت تعلق دارد که اشتغالزایی، بهبود چرخه تولید، گسترش صنایع، ایجاد ارزش افزوده و بهبود اقتصاد منطقه از جمله مزایای این امر است.

وی میزان مصرف گاز استان را هفت میلیون و ۵۰۰ متر مکعب دانست و افزود: پنج میلیون متر مکعب مصرف نیروگاه است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ گاز استان در حوزه شهری هم اکنون ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است در حالی که متوسط کشور در شاخص شهری ۹۶.۴ درصد و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

با احتساب پروژه های هفته دولت هم اکنون ۸۳۸ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۰۷/ ۶۰۴۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.