عباس اهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون 32 هزار و 473 خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، اظهار داشت: پارسال در طرح پالایش این نهاد سه هزار و 473 خانوار از زیر پوشش خارج شدند.
وی افزود: این نهاد حمایتی مجددا برای زیر پوشش قرار دادن خانوارهای نیازمند مجوز و سهمیه گرفت.
وی با بیان اینکه خانوارهایی که توانمند می شوند از زیر پوشش خارج خواهند شد گفت: این نهاد باید مانند یک اورژانس اجتماعی باشد که افراد به صورت مقطعی از آن خدمات دریافت کنند و بعد از توانمند شدن از زیرپوشش این نهاد خارج شوند.
اهرابی افزود: طرح پالایش کمیته امداد برای آن دسته از افراد زیر پوشش که از نیازهای آن ها کاسته شده است، اجرا می شود.
وی اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد توانمند کردن افراد می باشد و این نهاد به دنبال آن است که مددجویان را به سمت توانمندی اقتصادی و فکری سوق دهد.
اهرابی افزود: البته ورودی به سمت کمیته امداد برای نیازمندان بسته نمی شود، خانوارهای نیازمند شناسایی می شوند و زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار خواهند گرفت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: امسال یکهزار و 320 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف برای اشتغال مددجویان و نیازمندان این استان اختصاص یافت.
اهرابی اظهار داشت: در پنج ماه سال جاری 299 طرح اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد که در این زمینه 63 میلیارد و 950 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
این مسئول خراسان شمالی گفت: از سال 90 تاکنون 16 هزار و 290 طرح اشتغال برای نیازمندان این استان ایجاد شده است که این افراد به خودکفایی رسیده اند.
هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی 32 هزار و 473 خانوار زیر پوشش دارد.
استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد و از نظر شاخص درآمد در آخرین رده کشور قرار دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.