علیرضا ناصری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:تا پیش از این برای تعمیر این کمپرسور نیاز به حضور متخصصانی از کشور آلمان بود که دیگر این نیاز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تعمیر کمپرسور گاز سیل نیاز به ریسک( خطرپذیری) بسیاری دارد، اظهار کرد افزود: یاتاقان بندی این دستگاه با 6 هزار دور در دقیقه و حساسیت بسیار زیادی است و اگر کوچکترین خطایی در این زمینه رخ دهد باعث کنده شدن دستگاه و یا شکستن پایه های آن می شود که در این صورت همه این کمپرسور از بین می رود.
رئیس نگهداری و تعمیرات احیاء مستقیم مجتمع فولاد خراسان ادامه داد: ارزش تعمیر کمپرسور گاز سیل در کنار صرفه در خروج ارز، بیشتر به خاطر مسائل علمی و فنی می باشد و با این کاری که صورت گرفت اگر در آینده نیز برای این دستگاه و یا دستگاههای مشابه آن مشکلی ایجاد شود متخصصان بومی این مجتمع با اطمینان به نفس بیشتری نسبت به رفع مشکل اقدام می کنند.
ناصری افزود: برای بومی سازی تعمیر کمپرسور گاز سیل 700 نفر ساعت زمان با استفاده از توان داخلی و بومی وقت صرف شد و مراحل آزمایش آن نیز در روزهای اخیر با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
کمپرسور سیل یکی از تجهیزات اصلی و مهم واحدهای احیاء می باشد که انتقال و فشرده سازی گاز خنثی و آب بندی ورودی وخروجی کوره برای جلوگیری از فرار گاز رخی از وظایف آن می باشد.
شرکت مجتمع فولاد خراسان یکی از سه شرکت‌ بزرگ تولیدکننده فولاد در ایران است که از ۱۷ واحد مختلف تشکیل شده که چهار واحد احیاء مستقیم، ذوب، ریخته‌گری و نورد به عنوان واحدهای اصلی و بقیه واحدها جانبی و پشتیبانی محسوب می‌ شوند.
شرکت مجتمع فولاد خراسان در منطقه ای به مساحت یکهزار و 400 هکتار در 15 کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور قرار دارد.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی **‌ انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.