مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز چهارشنبه در نشست خبری ویژه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد گفت: رونق تولید از مهمترین رویکردهای استان می‌باشد و تحقق طرح مثلت اقتصادی - فرهنگی استان در این راستا نیز نیازمند گفتمان سازی فرهنگی است.
جعفر مروارید افزود: در نمایشگاه امسال با این سیاستگذاری دعوت از نخبگان و عموم مردم صورت می‌پذیرد تا صدای واحد برای رونق تولید در فضای نمایشگاه کتاب توسعه یابد.
وی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر رویکردهای مورد توجه در این نمایشگاه است.
وی گفت: مشهد به دلیل تاریخ کهن در فضای نشر، پیشکسوتان مولف و صنعت چاپ، قطب دوم در کشور است و انتساب این شهر به حضرت امام رضا (ع) به عنوان امام گفت و گو این شهر و استان را از نظر فرهنگی برجسته کرده است.
مروارید با اشاره به وجود هماهنگی و همدلی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی در برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد افزود: این نمایشگاه بر بستر قوی و تاریخ کهن استوار است و در نمایشگاه امسال سعی شده به این میراث کهن توجه شود.
وی اظهار داشت: تاکنون ۷۳۰ ناشر داخلی و ۲۵ ناشر خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و نشست های تخصصی مختلف برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب باید بستر توسعه فرهنگی متوازن را برای رسیدن به توسعه اقتصادی فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر رسانه ها در فضای رویداد فرهنگی و اجتماعی حضور داشته باشند آن رویداد تبدیل به رویداد مردمی می‌شود و آسیب‌های آن بهتر شناسایی می‌گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته در رویدادهای مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد، فیلم فجر و نمایشگاه قرآن شاهد حضور پرشور رسانه ها بودیم که امیدواریم امسال نیز شاهد این حضور تاثیرگذار باشیم.

عرضه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با معرفی آخرین دستاوردهای نشر از هشتم آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز می‌شود.
افشین تحفه گر افزود: در این نمایشگاه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب خارجی عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی و هنری در این نمایشگاه پیش بینی شده و ۲۰ مورد نیز رونمایی کتاب انجام خواهد شد، همچین امسال امکان استفاده کتابفروشی ها از فضای نمایشگاه نیز فراهم شده است که می‌توانند به معرفی محصولات خود بپردازند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۲ میلیارد ریال بن کارت در اختیار مردم قرار می‌گیرید و تلاش می‌شود نمایشگاه امسال با کیفیت بهتر از دوره های قبل برگزار شود.
تحفه گر گفت: این نمایشگاه با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری و شهرداری مشهد، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، شورای اسلامی شهر مشهد، حوزه علمیه، دانشگاه های مشهد، نمایندگی فرهنگ و ارتباطات استان، نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، سپاه امام رضا (ع)، تعاونی ناشران استان و سایر نهادهای دست اندرکار برگزار می شود.
بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از هشتم تا چهاردهم آبان ماه با یکهزار غرفه در محل نمایشگاه بین المللی این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.