مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون شهرستان کاشمر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: هم اکنون جمعیت زیر مجموعه پنج دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی را پوشش می‎دهیم اما به رغم اینکه طی چند سال گذشته افزون بر پنج هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی اضافه شده اما نه تنها به تعداد پرسنل انتقال خون این استان افزوده نشده بلکه اگر پرسنلی هم بازنشسته شده حق به کارگیری نیرو را نداده‎اند.

سید حمید رضا اسلامی افزود: در حال حاضر ۶۰ بیمارستان استان خراسان رضوی را با ۲۵۰ نفر پرسنل پوشش می‎دهیم که این تعداد نیرو آمار بسیار پائینی است  و کارمندان مجبورند سه شیفته خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: هم  اکنون از نظر تعداد پرسنل و بودجه به شدت دچار بحران هستیم و  متاسفانه بودجه موجود هیچ تناسبی با میزان فعالیت‎های ما ندارد و این در حالی است که طی سه سال قبل موفق شدیم تائیدیه وزارت بهداشت و درمان آلمان را برای ارسال پلاسما اخذ کنیم.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از سه سال قبل تاکنون افزون بر ۱۴۰ هزار کیسه پلاسما به آلمان ارسال شده و داروهای بیماران تالاسمی، هموفیلی، داروهای مورد نیاز سی. سی. یو و  ای. سی. یو  با قیمت بسیار کمتر و با پلاسمای ایرانی در اختیار آنها گذاشته شده است.

اسلامی تاکید کرد: به نسبت افزایش فضاهای بهداشتی- درمانی خراسان رضوی به شدت با کمبود مواجه هستیم به طوری که در مشهد چهار پایگاه و در سطح استان هم چهار پایگاه نیاز داریم  ولی به دلیل کمبود بودجه فقط از واحدهای سیار استفاده می‎شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۱ پایگاه انتقال خون در خراسان رضوی فعال است که شش پایگاه در مشهد و پنج پایگاه دیگر در شهرستانهای قوچان، تربت حیدریه، گناباد، نیشابور و سبزوار دایر است و شهرهای کاشمر و تربت جام هم دارای مراکز اهدای خون هستند اما مرکز خونگیری کاشمر که از مدت‌ها قبل فعالیت داشته به لحاظ استانداردها با مشکلات بسیاری مواجه بوده است.

کاشمردر فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.