بهروز بنیادی روز شنبه در همایش تجلیل از خیرین سلامت بردسکن پاشنه آشیل سلامت کشور را بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: در شرایط فعلی با توجه به مسائل اقتصادی، بیمه سلامت یکی از بدهکاران بزرگ است لذا نمایندگان مجلس با سیاستگذاری و حمایت ‌های خود تلاش کردند یک درصد ارزش افزوده و همچنین 10 درصد از هدفمندی یارانه ‌ها به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یابد.
وی ابراز امیدواری کرد با سیاستگذاری انجام شده امسال برای بیمه سلامت منابع پایدار ایجاد شود و با حمایت از بیماران خاص تحولات خوبی در این بخش انجام شود.
وی با بیان اینکه حوزه سلامت، ملموس‌ ترین خدمات را ارائه می‌دهد گفت: متولی تامین سلامت مردم دستگاه خاصی نیست بلکه تمام دستگاه ‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر شاخص ‌ها به ازای هر هزار نفر 2.5 تخت بیمارستانی باید وجود داشته باشد که تا سال 1404 باید به ازای این تعداد 1.5 تخت توسط دولت و یک تخت توسط بخش خصوصی ساخته شود.
وی اظهار داشت: منطقه ترشیز با جمعیت 350 هزار نفر نیازمند 800 تخت بیمارستانی است که باید به مرور ساخته شود.
وی با اشاره به اعلام آمادگی خیرین بردسکن برای تامین پنج میلیارد ریال به منظور ساخت بیمارستان جایگزین گفت: به دلیل محدودیت ‌های بودجه 98 پروژه ‌های جدید تعریف نمی‌ شود اما با قول مساعد وزیر بهداشت در صورت شروع و 30 درصد پیشرفت پروژه از محل منابع پروژه ‌های نیمه تمام اعتباری در این زمینه اختصاص می یابد.
بنیادی افزود: برای توسعه اورژانس نیز دستور تخصیص پنج میلیارد ریال داده شده که امیدواریم هرچه زودتر به منطقه ارسال شود.
بردسکن در 273 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.