حسن عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی مراحل صدور مجوز برای سازمانهای مردم نهاد در استان و برخی فرایندها نیز به صورت کشوری انجام می شود. از440 درخواست صدور مجوز در خراسان رضوی تنها 40 مورد در حال طی کردن فرایندهای کشوری است و بقیه در حال سپری کردن فرایندهای استانی می باشد.
وی متوسط زمان صدور مجوز یک سمن را سه ماه اعلام و بیان کرد: به عنوان مثال 195 درخواست مجوز در فرایند تکمیل تقاضانامه، 56 مورد در حال اصلاح فرم تقاضانامه و 26 درخواست نیز در حوزه استعلام حراست به سر می برند.
سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین زمان دریافت استعلام حراست را یک ماه اعلام و بیان کرد: استعلامهای سه گانه شامل عدم سوءپیشینه، عدم مصرف مواد مخدر و الکل از اعضای سمنها به عمل می آید که همگی از فرایندهای استانی و تایید نام سمن و تایید انطباق اساسنامه با اهداف سازمان مردم نهاد از جمله مراحل کشوری صدور مجوز هستند.
وی ادامه داد: پارسال مشارکت جوانان خراسان رضوی در مشارکتهای مدنی و تاسیس سمنها در جایگاه نخست کشور قرار داشت و امسال نیز به احتمال زیاد جزو سه استان برتر است اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
او همچنین بر مدیریت فرایند صدور مجوزها و کمک بیشتر به سمنهای در آستانه دریافت مجوز تاکید و بیان کرد: به ازاء هر پنج هزار نفر جمعیت جوان در خراسان رضوی باید یک سمن جوانان تشکیل شود یعنی تا سال 1400خورشیدی باید 325 سمن جوانان در این استان راه اندازی شوند.
عزیزی گفت: در کشورهای در حال توسعه به ازاء هر هزار جوان یک سازمان مردم نهاد وجود دارد. تعداد سمنهای جوانان موجود خراسان رضوی 47 مورد می باشد که مجوز فعالیت 17 مورد آن از ابتدای سال صادر شده است.
یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را جوانان 15 تا 29 ساله تشکیل می دهند. بر این اساس خراسان رضوی پس از تهران دارای بیشترین جمعیت جوان در سطح کشور است. تاکنون هزار و 200 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در خراسان رضوی مجوز فعالیت دریافت کرده اند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.