به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: در زمینه طرح شناسایی احتکار و اختفا کالا 10 تیم بازرسی در مرکز و 12 تیم در شهرستان های تابعه ایجاد شده و بر بازار نظارت دارند.
وی تنظیم بازار را مهمترین بحث امروز جامعه دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی برگزاری جلسات کمیسیون تنظیم بازار در استان است.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار طرح نظارتی از جمله طرح نظارتی نوروز، ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار و کالا و اکنون طرح شناسایی و مبارزه با احتکار و اختفا توسط این سازمان به صورت مشترک اجرا یا در دست اجرا است.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین اقلام اساسی بازار در استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد گفت: با توجه به همکاری دستگاه های متولی و دستگاه های نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و مدیریت مجموعه استان این مطلب هم ختم به خیر شده است اما همچنان نیاز به همکاری در استان وجود دارد.

** 71 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد
عابدی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات سامانه کارا تا شب گذشته 6 هزار و 299 متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در این سامانه ثبت نام کردند و تاکنون 331 طرح به مبلغ 71 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.
وی اشتغال ایجاد شده توسط این تسهیلات را 2 هزار و 185 نفر شغل اعلام کرد و گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری توسط چهار بانک عامل کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از اردیبهشت ماه تاکنون کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان هر هفته با حضور استاندار برگزار می شود.
وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی، 34 میلیارد و 400 میلیون تومان توسط بانک کشاورزی، 18 میلیارد و 200 میلیون تومان توسط بانک توسعه تعاون ، 10 میلیارد تومان توسط پست بانک و 9 میلیارد تومان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.
عابدی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده توسط بانک کشاورزی از این محل 481 شغل، توسعه تعاون 379 شغل، پست بانک یکهزار و 74 نفر و صندوق کارآفرینی امید 241 نفر است.
وی تاکید کرد: نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در جذب تسهیلات اشتغال هستیم و در این زمینه از دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قدردانی می شود.

** برگزاری 53 جلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید
وی به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: هدف این کارگروه تثبیت اشتغال است و در این راستا 53 جلسه و کمیته تخصصی با حضور دستگاه های زیرمجموعه برگزار شده است.
عابدی گفت: از ابتدای امسال تا 25 مرداد 196 پرونده در استان تشکیل شد همچنین در 19 کارگروه استانی 377 مصوبه بررسی و 23 مصوبه اجرا شده است.
وی اظهار داشت: عمده ترین مصوبات (25 درصد) در خصوص مشکلات بانکی بود که با همکاری مدیران بانک ها این مشکلات برطرف شد.
وی ادامه داد: همچنین مشکلات مالیاتی 6.6 درصد، تامین اجتماعی 10 درصد و امور زیربنایی چهار درصد مصوبات را به خود اختصاص داده که 80 درصد از مصوبات به نتیجه رسیده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.