حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در مراسم شب شهادت امام محمد باقر (ع) در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران نزدیک به 40 سال گذشته نشان دادند که در امتداد این راه قرار دارند و در مواقع حساس به خوبی نقش آفرینی کرده اند زیرا زمان شناسی را مد نظر قرار داده اند.
وی با بیان این کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «شهید حججی حجتی است از جانب خدا برای همگان» گفت: این مرز و بوم حججی های زیادی دارد که در امتداد عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی قرار گرفته اند تا سر به ذلت و ظلم پذیری ندهند.
نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: هدف مستکبران عالم پذیرش آقایی استکبار توسط مسلمانان در جهان است و به وجود آورنده مکتبی است که می خواهد به عالم القا کند که باید ظلم پذیر باشیم.
وی بیان کرد: امامان معصوم با ظلم و استکبار کنار نیامدند و همواره با این دو معضل به مبارزه پرداختند.
رئیسی گفت: امروز نظام استکباری می خواهد با فیلم های هالیوودی و دستگاه های ارتباط جمعی، نظام استکباری و سلطه را در جوامع فرهنگ سازی کند و آنچه مسلم است تنها رمز موفقیت خود را در جهل جامعه بشری می داند.
وی تاکید کرد: در دین مقدس اسلام هیچ امری بعد از توحید به اندازه امام و حجت شناسی مورد تاکید قرار نگرفته است به طوری که هر کس در باب شناخت حجت خدا کوتاهی کند مورد نکوهش خداوند متعال و اولیای بر حقش قرار می گیرد.
وی ادامه داد: آنچه تاریخ بر آن گواه می دهد آنها که مقابل امیرالمومنین (ع) صف آرایی کردند تنها کفار نبودند و کسانی که امام حسن مجتبی (ع) را خانه نشین کردند یا در عاشورا جلوی امام حسین (ع) سینه سپر کردند کفار نبودند بلکه مسلمانانی بودند که شناخت و معرفت کافی از امام زمانشان را نیافته بودند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ولایت اولیای الهی، ولایت خدا و سخن، امر، نهی و کلامشان کلام خداست و به عنوان مصباح هدایت بشر جاده های زندگی را روشن می کنند و انسان با شناخت و معرفت به آنها راه و مقصد را گم نمی کند.
وی با بیان اینکه شناخت و معرفت به اولیای خداوند متعال، جلوی جهل و پذیرش ظلم استکبار را می گیرد افزود: بیداری در کشورهای اسلامی به برکت خون شهدا و امتداد جریان عاشوراست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.