محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در نشست کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان، افزود: در سال جاری 14 واحد گلخانه با زیربنای 46 هزار و 500 متر مربع به متقاضیان بومی شهرستان واگذار شده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای شهرستان به مساحت 20 هکتار از سال 1387 آغاز شد که تسطیح، فنس کشی، برقرسانی، حفر چاه، سیستم پمپاژ و احداث مخزن ذخیره آب از جمله اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر مردم شهرستان در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: توسعه این بخش از مهمترین محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: توسعه این مجتمع راهکاری موثر در زمینه صرفه جویی منابع آبی و زمینه ساز اشتغالزایی و کارآفرینی در شهرستان است.
فرماندار درمیان ادامه داد: کارخانه سیمان باقران در 34 کیلومتری مرکز شهرستان احداث شد که نزدیک بودن به بازارچه مرزی میل 73 از جمله مزیت های آن در صادرات سیمان به افغانستان است.
بشیری زاده به نقش مهم این واحد صنعتی در توسعه صادرات استان اشاره کرد و افزود: احیای مجدد بازاچه مرزی میل 73 شهرستان نقش چشمگیری در صادارت تولید سیمان باقران خواهد داشت.
وی ظرفیت تولید روزانه سه هزار و 500 تن سیمان و اشتغالزایی مستقیم 350 نفر را از ویژگی های این کارخانه ذکر کرد و افزود: تاکنون سه هزار و 694 تن سیمان تولیدی از این کارخانه صادر شده است.
وی از فعالیت 28 واحد صنعتی و معدنی در شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 545 نفر در این حوزه ها مشغول فعالیت هستند.
به گفته وی کمک به اشتغال جوانان یکی از مهترین اولویت های کاری دولت است، اشتغالزایی راهکار تثبیت و ماندگاری جمعیت در نقاط مرزی از جمله شهرستان درمیان است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
شهرستان درمیان در مجاورت با مرز افغانستان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.