حسین خوش آیند روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با ایرنا افزود: مهارت آموزان در آزمون پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان، فرش، صنعت نان، صنایع دستی و ... شرکت کرده اند.
وی گفت: امسال 2 هزار و 603 نفر در دومین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت پایان دوره کارآموزان و 229 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه های صنعت ساختمان و تفاهم نامه ها ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه نتایج این مرحله از آزمون ها 17 تیر ماه جاری اعلام می شود، اظهار کرد: آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون کتبی شوند، در آزمون عملی که مدت زمان آن از طریق اداره های سنجش استان ها اعلام می شود شرکت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا خوش آیند عنوان کرد: در حال حاضر 20 مرکز آموزش فنی و حرفه ای با فعالیت 120 کارگاه و ظرفیت آموزش 450 حرفه در استان فعال است.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش خصوصی 162 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با قابلیت آموزش 210 حرفه مهارتی در استان فعال است.
وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از پنج میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در 2 بخش دولتی و خصوصی استان ارایه شد و 29 هزار و 532 نفر از آموزش های مهارتی برخوردار شدند.
وی یادآور شد: در ارزیابی که به طور مستمر توسط سازمان فنی و حرفه ای در سال 95 انجام شد، خراسان جنوبی از حیث اجرای آموزش رتبه نخست را کسب کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.