رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت: این پروژه بزرگ گردشگری در سه فاز پیش بینی شده که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال اجرا است. 

حسنعلی فولادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فاز اول این طرح بوم‌گردی مساحت تقریبی سه هزار متر مربع در نظر گرفته شده که  ۲۵ سوئیت، رستوران سفره خانه سنتی، مسجد و بازارچه فروش صنایع دستی و سوغات محلی احداث می‌شود. 

وی با ابراز امیدواری از اینکه فاز اول بزرگترین طرح بوم‌گردی خراسان جنوبی تا نوروز سال آینده آماده پذیرایی از گردشگران باشد بیان کرد: در فاز دوم این طرح نیز حمام سنتی، دامداری، فضای سبز، دیوار ساحلی و غیره پیش بینی شده است. 

وی گفت: تاکنون ۲ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در این طرح سرمایه گذاری شده و از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است. 

فولادی با اشاره به بازدید اخیر وزیر ورزش و جوانان و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور از این طرح گفت: در این بازدید بر تسریع گازرسانی به پروژه تاکید و مقرر شد راه دسترسی با رعایت حریم منابع طبیعی و مسیل، زیرسازی و آسفالت شود. 

روستای چهارده در فاصله کمی از شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی است که در دل رشته کوه‌های باقران (باغران) آب و هوای مطلوب و محیط مناسبی برای گردشگری دارد. این روستا تعداد کمی خانوار ساکن دارد که اغلب به شغل سبد بافی مشغول هستند. 

آبشارهای چهارده یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان بیرجند محسوب می‌شود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.