به گزارش ایرنا مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در دوازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان برتر استان خراسان جنوبی افزود: جوانان باید از تجربیات کارآفرینان موفق در استان برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال بهره مند شوند و ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای ایجاد اشتغال در استان وجود دارد که توسعه کارآفرینی رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح کشور میزان کارآفرینی حاصل شده 40 درصد مربوط به بانوان و مابقی توسط مردان ایجاد شده است که باید در استان نیز وضعیت مشخص شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یک کارآفرین نباید از بار مسئولیت شانه خالی کند بلکه بایستی اگر قدم در راهی می گذارد تا انتها به سر منزل مقصود برساند.
وی گفت: در دیار خراسان جنوبی اگر اقدام کارآفرین بر مبنای سرمایه خود باشد سنگ بزرگ به معنای نزدن است لذا ابتدا باید از تجربه کارآفرینان بزرگ بهره مند شد.
عابدی، ریسک پذیری را از ویژگی های کارآفرین دانست و یادآور شد: اینکه کارآفرین اقدام به ریسک بزرگ کند شاید نتواند به نتیجه مطلوب برسد در حقیقت ریسک متعادل به موفقیت نزدیک تر است.
وی با بیان اینکه مدیر موفق می داند از پس امروز آرام فردایی ناآرام خواهد بود افزود: کارآفرین باید آینده را جلوتر دیده و برای هرگونه شرایطی آمادگی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از شرایط کارآفرین این است که متعادل کار کند لذا اگر کارخانه ای قرار است در استان راه اندازی شود که مواد اولیه یک سمت و بازار سمت دیگر کشور است باید چاره اندیشی شود تا در شرایط بحران و التهاب دچار مشکل نشود.
وی عنوان کرد:
عابدی با بیان اینکه ایمان و اعتماد به موفقیت برای برتر شدن در رسته کارآفرینی بسیار مهم است اظهار داشت: گذراندن دوره های مدیریت بحران و انجام برنامه ریزی های کوتاه مدت باید مورد توجه باشد.
وی یادآور شد: در ارتباط با شرایط یک دستفروش که کارآفرین بزرگی شده بود مطالبی مطالعه کردم اما بدانید خیلی از کارخانه داران بزرگ هم هستند که با برنامه ریزی نادرست مجبور به دست فروشی می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه متولی تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه برنامه ای در راستای به ثمر رسیدن موضوعات مربوط به کارآفرینان در استان به مرحله نوشتار و اقدام دارد.
وی ادامه داد: رتبه خراسان جنوبی در طرح های مهارت آموزی جزو رتبه های برتر کشور بود اما باید دید بازخورد آن منجر به افتتاح چند کارگاه در استان شده است، مسلما تلاش های زیادی شده اما بازخورد آن برای استان اشتغال جوانان است.
عابدی با اشاره به این موضوع که یک قناد خوب هیچوقت نمی تواند مدیر قنادی خوبی باشد اظهار داشت: جانشین پروری برای کارآفرینان بسیار مهم است که بدون شک زکات عمر با برکت کارآفرینان در راستای جانشین پروری مصرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: بنا بر سیاست های بند 10 اقتصاد مقاومتی ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، موضوع کار، کارآفرینی و صادرات مورد تاکید قرار گرفته است ولی باید دید تا چه اندازه در استان موفق عمل کرده ایم.
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ثبات اشتغال یکی از شمول برنامه ریزی برای اشتغال است یادآور شد: اگر کارآفرین در ابتدای راه برنامه مدون در راستای نیاز منطقه، استمرار اشتغال، بازار فروش و سوددهی را تعیین کند به طور حتم در ایام بحران و التهاب دچار مشکل نخواهد شد اما نه به حدی که توان حرکت مجدد را نداشته باشد.
وی گفت: برخی مشکلات در ارتباط با فعالیت واحدهای تولیدی یا صادرات تنها مربوط به استان نیست بلکه در کلان کشور وجود دارد.
عابدی به بسته شدن 56 روزه مرز ماهیرود از جانب افغانستان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه ابتدای سال با وجود تعطیلی این مرز نرم صادرات به لحاظ ارزشی سه درصد و چهار درصد از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: افزایش صادرات نشان از تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای جبران مافات بعد از بازگشایی مرز است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه کارآفرینان و تولیدکنندگان استان بدون شک قائل به قانون هستند گفت: در برخی کالاها با ممنوعیت صادرات در کشور مواجه شده ایم اما آنچه هست در این ایام کشور مبتلابه به یک جنگ اقتصادی است.
وی افزود: حضور کارآفرینان به عنوان فردی که ایفای خدمت می کند در کشور بسیار ارزشمند و چراغ راهی برای رسیدن به سر منزل مقصود است.
عابدی خطاب به کارآفرینان جوان استان اظهار داشت: نهراسید چون دولت تدبیر و امید بنا بر رسالت اصلی خود به طور حتم همفکر کارآفرینان، صادرکنندگان و تولیدکنندکان خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ ممنوعیت صادرات برخی کالاها در روزهای آتی کاسته شود همانطور که ممنوعیت برخی کالاها تاکنون برداشته شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: هفت هزار و 320 میلیارد تومان توسط مجلس برای تسهیلات زیر 100 میلیون تومان مصوب شد که برای کارآفرینی و تولید اشتغال و جذب اعتبار برای استان نمایندگان مجلس در استان باید تلاش کنند.
در این مراسم از چهار نفر کارآفرین برتر و 2 نفر شایسته تقدیر با حضور استاندار، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان استانی و شهرستانی با اهدای لوح قدردانی شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.