به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه 80 قطعه عکس از مجموعه دیدارهای حضرت امام خمینی (ره) در جریان دیدار با اقشار مختلف مردم، شخصیت های برجسته انقلاب و نظام در مسئولیت های مختلف که با مهربانی و صمیمیت انجام شده به تصویرکشیده شده است.
اگرچه در این تصاویر نمی توان عظمت وجودی این رهبر بزرگ جهان اسلام را به تصویر کشید ولی نمایی از گوشه های سادگی، پارسایی، زهد و صفای آن امام عزیز در ارتباط با آحاد مردم و مسئولان جامعه ایران اسلامی ارائه شده است.
این نمایشگاه از ساعت ها پیش از آغاز آئین ارتحال میزان بازدیدکنندگان زیادی بوده است که خبرنگار ایرنا با تعدادی از آنها نیز گفت وگو کرده است.
حمید علوی از فرهنگیان بازنشسته در جریان بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه یاد و خاطر اوایل انقلاب را در ذهن من زنده کرد و خوشحالم بار دیگر چهره نورانی شهیدان رجایی ، باهنر و سید احمد خمینی را مشاهده کردم.
وی ساده زیستی مسئولان در اوایل انقلاب را درس عبرتی برای مردم بیان کرد و گفت: کشور ما بیش از هر زمان دیگری به ساده زیستی نیاز دارد و باید این روش اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
این زائر حرم امام ادامه داد: این نمایشگاه تلاش بسیجی گونه مسئولان را در اوایل انقلاب در اذهان متبادر می کند و یاد می گیریم که چگونه در تمامی کارها بسیجی وار تلاش کنیم.
علی شعبانی دانشجوی ترم آخر مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر دیگر بازدیدکننده ای است که معتقد است این نمایشگاه می تواند باعث اعتلای فرهنگ انقلابی، ایجاد شور و نشاط و آشنایی جوانان و نوجوانان با روحیه انقلابی آن دوران شود.
وی ادامه داد: با اینکه برای اولین بار برخی از این عکس ها را مشاهده می کنم ولی صمیمیت و مهربانی امام راحل برای من جالب توجه بود.
این دانشجو گفت: با توجه به جنگ نرمی که دشمنان برای جوانان ما در پیش گرفته اند این نمایشگاهها نسل جوان را با حال و هوای انقلاب اسلامی بعد از گذشت 29 سال آشنا می کند.
وی اظهارداشت: جوانان ما به این نوع نمایشگاهها بیشتر احتیاج دارند و باید در تمامی آئین ها دایر شود. اینک که آن امام مهربانی ها در میان ما نیست این تصاویر یادو خاطره ایشان را برای همیشه در دید بینندگان آن جاودانه خواهد کرد.
امیر عباسی ٥٦ ساله ساکن شهرری از جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز بدون شک یکی از مهمترین برنامه‌ها معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب است که آن دوران باشکوه و عظیم را درک نکرده‌اند.
عباسی به برخی ناهنجاری ها و تبعیض های موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: برخی بی عدالتی ها و نابرابری ها باعث دلسردی مردم شده و همین امر بین جوانان و مسئولان نظام فاصله انداخته است.
وی افزود: بیداری، تقوا، اخلاص، شاکر بودن، توجه و‏‎ ‎‏شناخت عیوب از درس هایی بود که از این نمایشگاه درک کردم.
آئین بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از عصر امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان در حرم ایشان برگزار شد.
6003/1008
گزارش: روح الله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.