به گزارش ایرنا ، شهردار آبسرد روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های شهرداری که با حضور فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان شهرستانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه ها شامل فرهنگسرای شهرداری، پد هلی کوپتری، تجهیز و راه اندازی مجدد کارگاه تولید قطعات بتنی می باشد.
سیدمحمد رفیعی طباطبایی با اشاره به اینکه فرهنگسرای شهرداری آبسرد به مساحت 2هزار مترمربع و ابنیه 500 متری همراه با تجهیز فرهنگسرامی باشد افزود: اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان هزینه تجهیز و مرمت آن شده است .
وی با بیان اینکه قرار بود در سال‌های گذشته در محل فرهنگسرای کنونی، دانشگاه پیام نور مستقر شود ،تصریح کرد:به دلیل عدم فعالیت دانشگاه این مرکز تغییر کاربری شد.
شهردارآبسرد ادامه داد: افتتاح پد هلی کوپتری به مساحت 400 مترمربع و بالغ بر یکصد میلیون تومان، تجهیز و راه اندازی مجدد کارگاه تولید قطعات بتنی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تامین نیازهای اولیه شهرداری از جمله این پروژه ها بوده است.
رفیعی طباطبایی بااشاره به اینکه شهر آبسرد از یک مرکز درمانی و بژشکی مطلوبی برخوردار نیست، تاکید کرد: ساخت مرکز جامعه سلامت به همت دولت و دانشگاه شهید بهشتی در 2800 مترابنیه در مرکز بهداشت کنونی آبسرد در سطح اشتغال 800 مترمربع با سه طبقه در دستور کار قرار دارد که هم اکنون در حال تهیه نقشه این مرکز هستیم.
شهردار آبسرد با بیان اینکه طبق پیش بینی های صورت گرفته این پروژه اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، این پروژه در مدت زمان 18 ماه از اواسط فروردین ماه سال آینده آغاز می شود که مقرر است شهرداری هزینه ساخت مرکز و دانشگاه شهید بهشتی تجهیز و پرسنل آن تامین نماید.
رفیعی طباطبایی به بازدید از پروژه سوله ورزشی مرانک از توابع شهر آبسرد اشاره و بیان کرد: این پروژه در دولت نهم معطل مانده بود که شهرداری در سال جاری تجهیز و آماده سازی این مکان ورزشی را در دستور کار خود قرار داد که ظرف مدت 10 روز آینده به مساحت یکهزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان به اتمام می رسد.

**افتتاح 2 پروژه عمرانی و خدماتی بخش گردشگری شهرستان با اعتباری بیش از 700 میلیون تومان
شهرام شریفی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی این اداره در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه گردشگری مهتاب ساران به متراژ 300متر افتتاح شد.
وی ادامه داد : این پروژه تا یک هکتار قابل توسعه است و در حال حاضر ظرفیت اقامت شبانه برای 40 نفر را دارد که قابلیت افزایش به میزان یکصد نفر است.
وی در خصوص اشتغال زایی این طرح عنوان کرد: این پروژه برای هشت نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال داشته و بعد از توسعه حداقل اشتغال زایی برای 50 نفر خواهد داشت و میزان سرمایه گذاری بدون قیمت زمین حدود یک میلیارد تومان است.
این مقام مسئول تصریح کرد: فازهای قابل توسعه این طرح دریاچه آبی، زاغه های سنتی تالار عروسی، سالن اجتماعات 200متری، استخر سونا و جگوزی و توسعه کلبه های جنگلی، آلاچیق ها و ساخت سوئیتهای سنتی است که نیاز به سرمایه ای 3میلیارد تومانی دارد.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون محوطه سازی این مکان تفریحی به میزان 300میلیون تومان بوده است و برگزاری گشت های سواری آزاد، ورزش هایی چون تیراندازی و اهداف پروازی و موسیقی زنده سنتی شب های جمعه از جمله برنامه های اجرایی آن می باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند در خصوص افتتاح هتل آپارتمان دماوند نیز گفت: هتل آپارتمان دماوند دارای ١٠ سوئیت ٢ الی ٣ تخته است و میزان سرمایه گذاری بدون احتساب ملک (واحد تبدیلی) ٤٠٠ میلیون تومان می باشد.
همزمان با دهه مبارک فجر، 79 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان دماوند افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال به کار 190 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فراهم می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.