به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا یزدی روز سه شنبه در نخستین همایش فرماندهان واحدها، حوزه ها و مدیران کانون ها و مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان مناطق سپاه حضرت محمد رسول الل(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه دشمن برای حفظ خود به دنبال ترویج و حاکم کردن فرهنگ خود و هجمه به فرهنگ اسلامی است، اظهار کرد: دشمن تلاش می کند که افکار مسموم غربی را جایگزین تفکر اسلامی در ذهن جوانان بکند.
وی گفت: امروز ما باید برای از دست دادن دختران و پسرانی که در این تهاجم فرهنگی مورد هجوم دشمن قرار می گیرند و از جامعه دور می شوند، اشک بریزیم.
سردار یزدی افزود: ما در مواجهه با دختران و پسرانی که مورد همجوم دشمن قرار گرفتند، دفاع کرده و به آنان بی احترامی نخواهیم کرد، آنان از جبهه ما و از مردم ما هستند و بسیجیان در این راه نباید سلیقه خود را تحمیل کنند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه بسیجیان برای حمایت از دختران و پسرانی که مورد تهاجم دشمن قرار گرفتند، آنچه را که اسلام و انقلاب می گوید، ترویج کرده و از آن دفاع می کنند، اظهار کرد: در جامعه می بینیم که چقدر بسیجیان برای دفاع از ناموس کتک خوردند و حتی شهید شدند.
وی با اشاره به اینکه دشمن از وحدت ملت ایران می ترسد، گفت: دشمن از سلاح های جنگی ما می ترسد اما وحدت و تفکر بسیجی باعث نگرانی اوست و مدام نگران است که آیا تفکر دفاع از کشور با تفکر دوران دفاع مقدس هماهنگ است و چنین تفکری در ذهن جوانان ما هست یا خیر.
سردار یزدی خطاب به دانش آموزان بسیجی اظهار کرد: امروز شما مسئولیت بزرگی دارید، هم مسئولیت خود در قبال دوستان و نگران این باشید که دشمن از راه های مختلف در فضای مجازی، فضای واقعی، ورود انواع مواد مخدر و افیونی همه تلاش خود را می کند تا فرهنگ جامعه را از بین برده و نوجوانان و جوانان را از تفکر بسیجی دور کند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان اولویت ما در سپاه تهران است، اظهار کرد: با توجه به موضوع فرهنگ، دانش آموزان و آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کرده و در ارتقای سلامت روانی جامعه موفق تر خواهیم بود.
وی با اشاربه به مجاهدت های مدافعان حرم در سوریه گفت: مدافعان حرم برای دفاع از سوریه نمی جنگند بلکه آنان از تفکر ایرانی اسلامی، تفکر امام حسین(ع) و آموزه های دینی که تنها متعلق به ایران نیست، دفاع می کنند.
سردار یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در ایران، معادلات غرب را بهم ریخت، اظهار کرد: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی در زمینه ساخت کشور اقداماتی را انجام داد و بعد از جنگ و دفاع مقدس همه جانبه باز هم اولویت برای بازسازی قرار گرفت.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: بعد از دوران جنگ تحمیلی، سازندگی کشور آغاز شد که دشمن در این دوران به این فکر بود که اگر فرهنگ اسلامی و بسیجی در اذهان مردم حک شود فرهنگ غرب را نابود خواهد کرد.
سردار یزدی با اشاره به مجاهدت بسیجیان در همه عرصه ها افزود: هر زمان که در کشور توفیقی داشتیم دانشمندانی با نگاه دینی و با تفکر بسیجی در آن فعال بوده اند و هر شکستی در کشور ناشی از فراموش کردن آموزه های دینی، تفکر بسیجی و یاد شهدا بوده است.
تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم شهیدمحمدرضا جبلی، شهید حاج رضا فرزانه، تجلیل از دانش آموز بسیجی سعید نعیمی که موفق به کسب رتبه پنج در کنکور سراسری 96 در گروه علوم ریاضی و فنی شده و اهدای حکم فرماندهی واحدهای مقاومت بسیج از دیگر بخش های همایش نخستین همایش فرماندهان واحدها، حوزه ها و مدیران کانون ها و مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان مناطق سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ بود.
نخستین همایش فرماندهان واحدها، حوزه ها و مدیران کانون ها و مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان مناطق سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ روز سه شنبه با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور، سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ، عباسعلی باقری مدیرکل، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان و دانش آموزان بسیجی در سالن شهید بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.