به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسن آذری با اشاره به آغاز دومین پویش کتابخوانی تابستانی گفت: هر سال در آمریکا و اروپا برنامه‌ای با عنوان چالش کتابخوانی تابستانی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود به همین دلیل به ذهنم رسید می‌توانیم در ایران نیز چنین طرحی را اجرا کنیم و به تازگی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز این پویش دیده شده است.
وی با بیان اینکه بخش اصلی پویش کتابخوانی تابستانی بخش مسابقه است، اظهار کرد: در این بخش، کودکان و نوجوانان رده سنی 4 تا 15 سال عضو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری می توانند 6 کتاب امانت گرفته، بخوانند و خلاصه آن را نوشته و به صورت اینترنتی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
آذری افزود: به منظور شرکت کردن کودکان در پویش کتابخوانی تابستانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، والدین کتاب را خوانده، کودک برداشت خود از کتاب را نقاشی کرده و آن را به دبیرخانه ارسال کنند.
دبیر دومین پویش کتابخوانی تابستانی گفت: کودکان و نوجوانان در انتخاب کتاب‌ها محدودیتی ندارند و می‌توانند از همه ظرفیت کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بهره ببرند.
وی افزود: تاکنون 3 هزار و 400 کودک و نوجوان در این پویش ثبت نام کرده‌اند و یکهزار و 129 کتاب خلاصه‌نویسی شده است.
دومین پویش کتابخوانی تابستانی تا پایان تابستان ادامه دارد و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://ketabkhanimajazi.ir/pooyesh/2th مراجعه کنند.

*چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی
آذری با اشاره به چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی گفت: در این جشنواره کتاب‌ها توسط شهروندان به فایل صوتی تبدیل می‌شوند تا نابینایان و کودکان و نوجوانان بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به اینکه هزینه تولید کتاب بریل بالاست، این اقدام می‌تواند به افزایش عناوین کتاب‌های مورد استفاده نابینایان کمک کند.
وی با بیان اینکه 700 عنوان کتاب در موضوعات گوناگون در سایت چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی معرفی شده، افزود: در انتخاب کتاب‌ها از مشاوره‌های علمی استفاده شده و شرکت‌کنندگان نیز می‌توانند کتاب مورد نظر خود را پیشنهاد دهند تا دبیرخانه جشنواره تأیید کند.
دبیر چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی استقبال از این جشنواره را مناسب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 2 هزار و 754 نفر در این جشنواره ثبت نام کردند و بیش از 2هزار فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پوستر جشنواره در کانال تلگرامی بیش از 47 هزار بار دیده شده است.
آذری افزود: در جشنواره تولید کتاب‌های صوتی با توجه به استفاده از اینترنت، محدودیتی وجود ندارد و نه تنها از دیگر شهرهای ایران، از کشورهای آلمان، آمریکا و سایر کشورها نیز شرکت کنندگانی داشتیم.
دبیر چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی یکی از اهداف این جشنواره را شناسایی صداهای خوب و استعدادهای جوان در عرصه صدا عنوان کرد و گفت: نفرات برتر دوره دوم جشنواره به دنیای صدا معرفی شدند و 2 نفر از آنها به صورت حرفه‌ای در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها کار دوبله انجام می‌دهند.
چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی از 15 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و علاقه مندان می توانند تا 30 آذرماه در این جشنواره شرکت کنند.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://ketabkhanimajazi.ir/soundbook4 مراجعه کنند.

*ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی
آذری با اشاره به ششمین دوره جشنواره مجازی کتابخوانی اظهار کرد: این جشنواره یک مسابقه سراسری کتابخوانی است که از میان رمان‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان در فضای مجازی و به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.
وی گفت: جشنواره مجازی کتابخوانی در این 6 دوره به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شناخته شده و این جشنواره تاکنون با استقبال بسیاری مواجه بوده است.
دبیر ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی افزود: فراخوان این جشنواره همزمان با سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد و از 27 تیر ماه رسماً آغاز به کار کرد و بیش از یکهزار نفر تاکنون در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند و این آمار افزایش خواهد یافت.
آذری گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اولین نهادی است که مسابقه کتابخوانی تشریحی برگزار می‌کند و این روند داوری را سخت می‌کند البته دقت خواننده بالاتر می‌رود و به اهداف سازمانی نزدیک‌تر است.
مهلت ارسال پاسخنامه‌ها به دبیرخانه ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی تا 20 آذرماه اعلام شده و علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به نشانی http://ketabkhanimajazi.ir/6th مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.