به گزارش خبرنگار ایرنا،  احداث مجموعه ورزشی شهدای فرحزاد،  احداث بوستان اوتیسم، تجهیز و راه اندازی همراه سرای شماره ۲،   پروژه تعریض بزرگراه یادگار امام(حد فاصله بلوار ایوانک تا دادمان)،   راه اندازی پیست اسکی چهار فصل و بهره برداری از سالن ورزشی سرای محله ایوانک از جمله طرحهایی است که امروز در این منطقه شمال غرب تهران به مرحله احداث یا بهره برداری رسید.

احداث سالن آمفی تئاتر سرای محله سپهر، رونمایی از کارت باشگاه شهروندی منطقه ۲، احداث دو پمپ بنزین کوچک مقیاس، توسعه فضای ورزشی مجموعه شهید لشکری، راه اندازی خیابان لبخند و نصب نماد برادران غول پیکر از دیگر پروژه های این منطقه اعلام شده است.

همچنین نصب نمادهای توپیاری حیوانات در خیابان دادمان، مرمت و بازسازی زمین چمن مصنوعی در چهار محله نیایش، ایوانک، اشرفی اصفهانی و گیشا، کلنگ‌زنی بازار میوه و تره بار در محله های ایوانک و فرحزاد  و نیز،  رونمایی و راه‌اندازی اپلیکیشن های «کارا جابز» و «با سلام» هم از طرحهایی بود که امروز با حضور مسئولان شهر تهران انجام شد.

مسئولان مربوطه در مراسم بهره برداری از این طرحها، میزان دقیق هزینه های انجام شده را اعلام نکردند اما گفتند که اجرای آنها به صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری و بخش خصوصی صورت گرفته است.

«رسول کشت پور» شهردار منطقه ۲ تهران در این مراسم گفت که با وجود تنگناهای مالی بسیاری که داشتیم، تلاش کردیم این پروژه ها را در کوتاهترین زمان ممکن، تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: بسیاری از این طرحها در مکان های بی دفاع شهری اجرا شده و از دل آن، مراکزی برای خدمات ارزنده به شهروندان از جمله سالن های ورزشی ایجاد شده است.

کشت پور گفت: زمانی که طرح تفصیلی منطقه به تصویب رسید، برای اینکه کار مردم روی زمین نماند، به سرعت اقدام به اجرای طرح‌ از جمله ایجاد سالن ورزشی فرحزاد کردیم و امیدواریم به زودی دیگر طرحها و برنامه های توسعه ای این منطقه نیز به سرانجام برسد.

شهردار منطقه ۲ تهران در همین راستا بر لزوم رفع مشکل اسناد مالکیت شهروندان در محله فرحزاد تاکید کرد و آن را یکی از خواسته های  به حق شهروندان دانست که باید تعیین تکلیف شود.

وی گفت: دره فرحزاد به عنوان یک منطقه تفرجگاهی، فرصتی برای تهران است و باید بتوانیم بخوبی از این فرصت به نفع مردم استفاده کنیم.
 
شهردار منطقه ۲،   توسعه زیر ساختها در منطقه را مهمترین راهبرد شهرداری دانست و اظهارداشت: اگر ایستگاه‌های مترو در این منطقه کامل شود، حدود ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت منطقه، سفرهای درون شهری را با مترو انجام خواهند داد.

منطقه دو با بیش از  ٤٧ کیلومترمربع مساحت و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، در محدوده میانی و شمالی شهر تهران قرار دارد. این منطقه از ٩ ناحیه و ٢١ محله تشکیل شده و با مناطق یک، ۳، ۵، ۶، ۹ و ۱۰  همجوار است. موقعیت جغرافیایی آن از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی محدود می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.