به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود علوی امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت یوم الله 12 فروردین در حرم امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل با نفوذی که در میان مردم داشت می توانست به راحتی حکومت اسلامی را برپا کند ولی با رای گیری در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال 58 به دنبال قانونی کردن نظام اسلامی ایران بود.
وی با بیان اینکه امام راحل از روز اول احترام به قانون و رای مردم را در دستور کار خود قرار داد عنوان کرد: مردم در یوم الله 12 فروردین سال 58 خواستار برپایی نظامی مبتنی بر اسلام بودند که به هیچ کدام از قدرت های غرب و شرق دنیا متکی نباشد.
علوی ادامه داد: امروز که چهل سال از انتخابات سال 58 می گذرد نظام اسلامی ایران با رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب توانسته قدرتمندتر از گذشته سنگرهای موفقیت را سپری کند، نظام اسلامی ایران امروز توانسته ضمن حفظ سبقه اسلامی خود در مقابل انواع انحرافات که می خواستند زنگ زیبای اسلامیت را از نظام بگیرند بایستند.
وی تاکید کرد: یوم الله 12 فروردین ماه که از سوی امام راحل روز عید نامگذاری شده است باید همواره گرامی داشته شود تا حرکت بزرگ ملت ایران و رای 98 و 2 دهم درصدی آنان، پایه‌ های نظام مقدس جمهوری اسلامی را در منظر بین الملل و داخلی مستحکمتر از گذشته کند.
علوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در آغاز نهضت و هم در روند پیروزی انقلاب همواره بر روی مردم حساب ویژه ای باز کرده بود افزود: امام راحل هرگز برای رسیدن به پیروزی متوسل به قدرت های بزرگ نشد و همچنین همیشه بر حضور مردم تاکید داشت.
وی ادامه داد: امام راحل بارها گفته بود که مردم اگر بخواهند با آمدن به کف خیابان ها می توانند طاغوتیان را از میان ببرند، بنیاندگذار کبیر انقلاب هرگز سراغ جنگ مسلحانه و درگیری نظامی نرفت و به آن اعتقادی نداشت، حضور مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی ایران است.
مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد تثبیت نظام اسلامی در یوم الله 12 فروردین سال 58 امروز(دوشنبه) همزمان با سراسر کشور با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی- اجتماعی استاندار تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و جمعی از مسئولان و مردم در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار شد.
به گزارش ایرنا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خمینی همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر ایران برگزار شد و 98٫2 واجدین شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند.
در این روز نتایج اعلام شد و آن را روز جمهوری اسلامی نامیدند. طبق اعلامیه دولت موقت، در رفراندوم 20 میلیون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند.
روز 12 فروردین در تقویم رسمی ایران به عنوان «روز جمهوری اسلامی» نامگذاری شده و تعطیل رسمی است.
3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.