به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست مجمع مشورتی توسعه استان تهران، با بیان اینکه این ظرفیت را داریم که مشکلات را حل کنیم افزود: اقداماتی که در تهران انجام می شود با شهرستان ها متفاوت است چرا که تهران در موضوعات مختلف به عنوان پایلوت کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه سال آینده، سال سختی است تاکید کرد: باید از سرمایه گذاری های بخش خصوصی استفاده کرد و مسائل مختلف را با اولویت بندی از جمله مسائل زیست محیطی و تامین آب شرب رفع کرد و در این مسیر اگر بنگاه های کوچک رواج پیدا کند به یک نتیجه محوری خواهیم رسید.
محسنی بندپی در مورد مجمع مشورتی توسعه استان تهران نیز گفت: افرادی که در انتخابات از تفکر دولت حمایت کرده و در نشست ها و همایش ها این تفکر را ترویج می دادند بعد از انتخابات نیز این مجمع را به عنوان حلقه ارتباطی مردم و مسئولان حفظ کردند.
وی افزود: در این نشست ها مسائل ارائه شده بسیار کارشناسی بوده و این افراد شناخت دقیقی از مشکلات استان دارند و راه حل هایی را برای رفع مشکلات تدبیر کرده بودند.
محسنی بندپی ادامه داد: مقرر شد این نشست ها تداوم پیدا کند و با هم اندیشی از ظرفیت های این مجمع در رفع مشکلات استفاده کنیم و ما هم برنامه خود را برای توسعه استان ارائه دهیم که اگر نقطه نظری وجود دارد ارائه شود.
**علت بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی مشخص شد
استاندار تهران در خصوص بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی نیز گفت: فاضلاب ناشی از شیرابه‌ پسماند‌های آرادکوه و تخمیر و تجزیه مواد غذایی فسادپذیر صنایع لبنی و کشتارگاه‌ها آلودگی بسیار بالایی ایجاد می‌کند، بوی ناشی از این آلودگی به هوا متصاعد و در اثر وزش باد پراکنده می‌شود.
بندپی ادامه داد: متاسفانه در جنوب و غرب استان تهران صنایعی مانند صنایع لبنی و کشتارگاه‌های مرغ مستقر هستند که حداقل استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند.
وی گفت: این صنایع در قسمت بالادست و تقریبا در محدوده غربی جاده مرقد حضرت‌امام خمینی (ره) تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و باد غالب نیز معمولا غرب به شرق است بخصوص در فصل تابستان بوی ناشی از فضلاب برخی از صنایع و شیرابه های پسماند‌ها به سمت پایین دست که شرق استان تهران است متصاعد می شود و بوی نامطبوع آن از اتوبان قم به تهران نیز به مشام می‌رسد.
استاندار تهران همچنین تصریح کرد: در این مساله به صورت جدی ورود پیدا می‌کنیم و از تمامی صاحبان صنایع دعوت می‌کنیم تا خود را نسبت به رعایت استاندار‌های محیط زیستی مکلف و موظف بدانند و آب و خاک و هوا را دچار آلودگی نکنند.
محسنی بندپی با بیان اینکه این موضوع توسط سازمان محیط زیست استان پیگیری می شود افزود: اعتباراتی در نظر گرفته شده است که انشاالله با گرفتن اعتبارات بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.
** باید به عملکرد 40 ساله انقلاب نگرش انتقادی داشت
رئیس مجمع مشورتی و توسعه استان تهران نیز در این نشست گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم این انقلاب با شعار استقلال به پیروزی رسید چهل سالگی سن بلوغ است ما باید ببینیم در این چهل سال چه کرده ایم و دید انتقادی داشته باشیم.
حسن اکبری بیرق با بیان اینکه دولت خوب دولتی است که بتواند تصمیمات خوبی بگیرد افزود: متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم انتظار و شعارهایی که داده شد ما با یک بحران کارآمدی مواجه هستیم و نظام تصمیم گیری مختل است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل این ناکارآمدی این است که هیچ سازوکاری برای بهره گیری از مدیران پاکدست وجود ندارد و نوعی سرخوردگی در بدنه اجتماعی ایجاد شده که به ناکارآمدی دولت منجر شده است.
اکبری بیرق با بیان اینکه در دولت نیز افرادی هستند که با تفکر رئیس جمهوری مخالف هستند ادامه داد: می توانیم با تکیه بر منابع انسانی عظیم و با استفاده از نیروهای وفادار و معتقد به اندیشه های رئیس جمهور تحولاتی ایجاد و بتوانیم مسائلی که در چهل سال حل نشده را حل کنیم.
همچنین یک عضو شورای مرکزی مجمع مشورتی توسعه استان تهران نیز با بیان اینکه مسائل زیست محیطی در تهران، ورامین و شهرک چرمشهر وجود دارد گفت: در این شهرها 400 هزار تن پسماند صنعتی و غیر صنعتی وجود دارد.
مهدخت سادات ذاکری گفت: شنیده شده از سوی استانداری اقداماتی در زمینه پسماندها صورت گرفته است که اگر این اتفاق برای سایر استان ها بیفتد و طرح مطالعاتی جمع آوری پسماند آنها مصوب شود مشکلات پساب سایر استانها نیز حل می شود.
رئیس کمیسیون بانوان مجمع مشورتی استان تهران نیز گفت: وضع و حال مردم ما خوب نیست نکته مهمی که می شود احساس کرد رها شدگی مردم در کل کشور است.
سمیه طهماسبی افزود: باید تلنگری به مسئولان زده شود تا مردم از لحاظ معیشتی بتوانند راحت تر زندگی کنند.
وی ادامه داد: بانوان فعال ما به اندازه کافی در پست ها اجرایی قرار نگرفته اند و یکی از تقاضاهای ما این است که از توان بانوان در تمامی سمت ها و پست ها استفاده شود.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.