به گزارش ایرنا، مهدی مجیدی روز دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان ری اظهار داشت: این شهرستان از پتانسیل و ظرفیت های وسیعی در بخش کشاورزی برخوردار است که باید شکوفا شود.
وی با بیان اینکه هر گلخانه برای 9 تا 15 نفر اشتغال ایجاد می کند، تصریح کرد: حمایت از بخش کشاورزی و توسعه کشت گلخانه ای موجب کسب و کار و رونق تولید می شود، بر این اساس باید از این صنعت به جهت اشتغالزایی حمایت های همه جانبه شود.
مجیدی عنوان کرد: متاسفانه در زمینه احداث گلخانه هماهنگی های بین دستگاهی در این شهرستان وجود ندارد و باید زمینه مناسبی از سوی شهرداران، بخشداران و مسئولان مربوطه فراهم شود تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.
وی یادآور شد: رونق و توسعه کشاورزی و تولید محصول به همراهی و همکاری همه دستگاه ها و بخش ها نیاز دارد تا بتوان اقدامات اثرگذاری را در این زمینه انجام داد.
معاون فرماندار ری افزود: برخی قوانین دست و پاگیر باعث بروز معضل در زمینه دریافت مجوز برای ایجاد و احداث گلخانه شده است.
وی با بیان اینکه بروکراسی اداری معضلی برای فعالیت کشاورزان ری است، بیان کرد: موانع فعالیت کشاورزان باید از سر راه برداشته شود تا زمینه افزایش تولید محصول فراهم شود.

** تاکنون 8 درصد از تعهد احداث گلخانه در شهرستان ری محقق شده است
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه این جلسه گفت: امسال تعهدی برای تبدیل 100 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به گلخانه داده شده که تاکنون هشت درصد آن عملی شده است.
محمد عباسی تصریح کرد: جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و احداث کنندگان گلخانه ها حمایت می کند اما این حمایت کافی نبوده و نیازمند همراهی همه دستگاه ها است.
وی با بیان اینکه روند صدور مجوز کشت گلخانه در این شهرستان به کندی انجام می گیرد، افزود: با اینکه تمامی دستگاه ها هرچند به کندی، استعلام ها را تایید و ارائه می دهند ولی این روند در بخشداری ها به کندی در جریان است.
عباسی یادآور شد: با احداث فضاهای کشت گلخانه ای، راندمان مصرف آب 90 درصد کمتر و تولید محصول 10 برابر بیشتر می شود.
وی تصریح کرد: در هر هکتار فضای گلخانه ای به راحتی می توان 600 تن محصول برداشت کرد و با احداث فضاهای گلخانه ای در هر هکتار هشت شغل مستقیم و 10 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.
عباسی با تاکید بر توجه ویژه وزارت جهادکشاورزی به کشت گلخانه ‌ای به خاطر مزیت های آن، افزود: حتی اصلاح ساختار گلخانه های قدیمی مورد توجه این وزارتخانه است زیرا برخی از این گلخانه ها سامانه های گرمایشی و سرمایشی به روز ندارند و برخی تجهیزات آن نیز مکانیزه نیست که نیاز به رسیدگی دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی سالانه حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.
این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران است.
شهرستان ری با یک میلیون و 400هزار نفر در جنوب تهران واقع شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.