محسن هاشمی در حاشیه نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: سهم مدیریت شهری از جرائم راهنمایی و رانندگی که وصول می شود، پرداخت می شود اما هنگامیکه جرائم پرداخت نشود و به سال بعد موکول شود ، ناجا از روش های دیگری این مطالبات را وصول می کند و در اینصورت سهم شهرداری را از جریمه‌های مانده، پرداخت نمی‌ شود.
هاشمی افزود: باید در سازمان برنامه و بودجه به دنبال راهی باشیم که بتوان سهم تهران از جرائم راهنمایی و رانندگی در هر زمان که پرداخت شد، دریافت کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر تخلفات راهنمایی و رانندگی در تهران اتفاق می‌افتد، ‌گفت: این موضوع به مسئولان شهری بر می گردد؛ هنگامیکه امکانات لازم را از جمله حمل و نقل عمومی در اختیار شهروندان قرار نمی دهیم، موجب تخلف شهروندان می ‌شویم.
هاشمی تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات شهروندان داشته باشیم تا بتوانیم جامعه مناسبی را فراهم کنیم و مجلس و مسئولان دولتی هم باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.
وی درباره تذکرات اعضای شورای شهر تهران به مدیران شهری گفت: فرایند تذکرات اعضا باید اصلاح شود؛ بعضا تذکرات اعضای شورای شهر تهران به نتیجه خاصی نمی‌رسد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ‌تذکرات ابزاری برای پاسخگویی معاونان و مدیران شهرداری است و در بعضی مواقع نیز تذکرات منجر به استیضاح می‌شود و باید ساماندهی شود.
هاشمی در توضیح روند نود و دومین جلسه شورای شهر هم اظهار داشت: در این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی میزبان سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم و گزارش عملکردی ارائه داده شد.
وی ادامه داد: در ادامه این جلسه انتخاب مشاوران کمیسیون ماده 100 در دستور کار قرار گرفت که از 10مشاور معرفی شده هفت نفر از اعضای شورای شهر رای اعتماد دریافت کردند.
وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورا تعیین مشاوران باید به تائید اعضای شورای شهر برسد و در نهایت در این خصوص هفت نفر انتخاب شدند.
هاشمی اظهار داشت: هفت سال است که این مصوبه شورای شهر اجرایی نمی‌شد و در این جلسه پیشنهاد دادم با توجه به اهمیت کمیسیون ماده 100 این موضوع در جلسه هم اندیشی با شهردار مورد بحث و بررسی قرار گیرد ولی با توجه به کمبود وقت در دستور جلسه قرار گرفت و به تصویب رسید.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.