"احمد علی حسین"اهل کویت است.اودر سن 19 سالگی با انقلاب اسلامی ایران واندیشه های"امام خمینی" (س)آشنا شد.این آشنایی مسیر زندگی‌اش را تغییرداد و ازاو مبارزی سیاسی ساخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جماران ، احمد علی حسین درگفت وگو یی درمورد کودکیش می گوید، فردی نکته‌بین و اهل دقت بود. همواره از خداوند می خواست تا راه درست را به وی نشان دهد تا اینکه انقلاب اسلامی ایران بوقوع پیوست و باعث روشن شدن ابهامات وی شد.
احمد علی حسین درجوانی شیعه نبود.وی درمورد شیعه شدن خود می گوید که برای دیدن اقوام خود به کویت رفته بود. روزی برای ادای نماز جمعه به مصلا می رود. پس از تاخیر در شروع مراسم نماز به مسجدی که در نزدیکی آنجا بوده رفته و در آنجا شماری از پیروان اهل بیت(ع) را می بیند. در آن مسجد جوانی متدین برای او جزئیات و احکام آیین اسلام را توضیح می دهد. پس ازاین اتفاق ، درکشور آلمان مطالعات بیشتری در زمینه تشیع انجام می دهد و با بهره گیری از محضرافرادی چون دکتر سالمی و دکتر مقدم در هامبورگ و مطالعه کتبی دراین زمینه، سرانجام به مذهب تشیع می گرود.
حسین ازمطالعه کنندگان بسیاری از مجلاتی بوده که به صورت هفته‌نامه و یا ماهنامه به زبان عربی از سوی کشور ایران چاپ می‌شدند. وی همچنین شمار زیادی از سخنرانی ها و کتابهای امام را طی دوران اقامتش در کویت و آلمان مطالعه کرده که از جمله کتاب مورد علاقه اش، کتاب «حکومت اسلامی» است.
وی درمورد امام(س)معتقد است که اوآمد تا راه صحیح ، راه اجداد خود،پیامبر و اهل بیت(ع) را نشان دهد.ازنظروی، امام خمینی مکتب امام حسین و اهل بیت را زنده کرد.
درادامه احمد علی حسین سه عامل را برای مشکلات مسلمانان ذکرمی کند:
1ـ دشمن خارجی که در رأس آن صهیونیست و آمریکا قرار دارد. 2ـ برخی از کشورهای عربی که در حقیقت مزدوران آمریکا و صهیونیست هستند.
3ـ وجود افکار جاهلی ـ وهابی مسلمانان که به نام سلفیون (گذشتگان) معروف است. او این افکار را بدترین و بزرگترین دشمن ملتهای مسلمانان می داند.
وی درخصوص امکان برقراری صلحی دائمی و پایدار میان مسلمانان و غرب می گوید،برقراری صلح دائمی در شرایط کنونی ممکن نیست ،مگر با تغییر روش ابرقدرتها و صاحبان زور.
حسین معتقد است،اگرآمریکا و یا انگلیس با دولتهای مسلمان با عدالت برخورد کنند، صلح دائمی ممکن می‌شود.
او همچنین درمورد اسرائیل می گوید،ما پشتیبان صلح و آرامش هستیم.اما به این شرط که اسرائیل سرزمین فلسطینیان را به آنها بازگرداند.وی پیروزی ملت فلسطین را قریب الوقوع می داند و آرزو می کند تا بزودی مسلمانان در کنار هم در مسجد الاقصی نماز به جا بیاورند.
اما درعین حال احمد علی حسین به مسلمانان نیزانتقاد دارد.وی علت اصلی ناتوانی مسلمانان را دو چیز می داند:
1ـ عدم تعهد برخی از مسلمانان به اسلام اصیل و واقعی.
2ـ وجود علمای درباری و خود سلاطین و حکام کشورهای اسلامی.
ازسوی دیگرحسین راه حل مقابله با غربیان و مستکبران را رها شدن سازمانها و کشورهای اسلامی از وابستگی به غرب و استکبار می داند.او خاطر نشان می کند که تنها راهکار کشورهای عربی و مستضعف، اتحاد و آزاد ساختن خود از قید و بندها است.
احمد علی حسین درمورد مفهوم آزادی دراندیشه امام وآزادی در غرب معتقد است که آزادی غربی را آزادی بدون قید و شرط و بدون در نظر گرفتن چراغ قرمزها است.چنین آزادی یعنی آزادی جنسی و سایر اشکال آن مخالف با فطرت انسان است. اما آزادی مورد نظر امام این بود که انسان آزادانه فکر کند و با وجود این آزادی بنده خدا باشد. این آزادی همان آزادی اصیل است. در این صورت اوج حریت و آزادگی انسان، تفکر انسان و تابع محض بودن نسبت به فرامین الهی و رها ساختن خود از قید و بندهای سازمانها و طاغوتهای دروغین و پوشالی است
وی درپایان نتیجه می گیرد که آزادی از دیدگاه امام این است که انسان در وهله اول خود و خدای خود را باید بشناسد و در همین راه به دین و مردم خدمت کند تا به آزادی واقعی برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.