سی‌ ان‌ ان در گزارش امروز خود مدعی شد آمریکا فهرستی از اهداف احتمالی را تهیه کرده‌ که در حمله جدید آمریکا به سوریه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از مقام های آمریکایی نوشت: ارتش آمریکا فهرست مقدماتی اهداف‌ حمله به سوریه را تهیه کرده است.

در این گزارش ادعا شده که چند مقام آمریکایی گفتند که کارشناسان اطلاعاتی و نظامی واشنگتن فهرستی مقدماتی از تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی در سوریه را تهیه کرده اند تا در صورت حمله به این کشور مورد هدف قرار گیرد.

سی ان ان همچنین به نقل از یک مقام آگاه نظامی آمریکا نوشت: با وجود اینکه هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه گرفته نشده، اما در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت بشار اسد، ارتش آمریکا «سریعا» حمله خود را آغاز خواهد کرد.

در این گزارش آمده است: آمریکا حملاتی را به این اهداف در صورت صدور «دستور مناسب» توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا به عنوان واکنش به «حمله شیمیایی با مواد سمی از سوی نیروهای دولت سوریه» خواهد داشت.

به ادعای این مقام مطلع، برآوردها و اطلاعات جمع‌ آوری شده درباره اهداف احتمالی به پنتاگون، تضمینی را درباره آغاز خوب برای عملیات خود در صورت تصمیم ترامپ برای انجام حمله می‌ دهد.

این گزارش سی ان ان در حالی منتشر شده است که رسانه های غربی از چند روز پیش تبلیغات خود را برای حمله به سوریه آغاز کرده اند.

افزایش تنش ها  با روسیه

سوریه در هفته اخیر صحنه جنگ لفظی روسیه و آمریکا بوده چرا که روس ها می گویند که آمریکا، فرانسه و انگلیس در تدارک حمله به سوریه به بهانه استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی هستند.

درهمین رابطه روسیه بر تعداد ناوهای خود در ساحل سوریه در دریای مدیترانه افزوده و آمریکا نیز در حال انتقال تجهیزات نظامی خود به نزدیکی سوریه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز کشورهای غربی را از برپایی صحنه سازی شیمیایی در ادلب سوریه برحذر داشت و این اقدام را «بازی با آتش» خواند.

از طرف دیگر، آمریکا مدعی است که ارتش سوریه به دنبال حمله شیمیایی به مخالفان خود در ادلب سوریه است و در نظر دارد در صورت وقوع این حادثه، پاسخ سختی به سوریه بدهد.

در روزهای گذشته وزارت دفاع روسیه بارها هشدار داده است افراد مسلح در ادلب با همکاری کلاه سفیدها و سازمان اطلاعات انگلیس برای انجام یک اقدام تحریک‌ آمیز شیمیایی با هدف متهم کردن دمشق به حمله با مواد شیمیایی زمینه‌ سازی می‌کنند و این حادثه بهانه دست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای انجام حمله به سوریه خواهد داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.