به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در آئین تجلیل از برگزار کنندگان همایش خلیج فارس افزود: دراین ارتباط می توان از ظرفیت بافت قدیم استان در راه اندازی این موزه استفاده کرد.
وی اظهار کرد: استان بوشهر علاوه بر داشتن مزیت ها و ذخایر اقتصادی و انرژی دارای پیشینه تاریخی غنی است که این سابقه باید به مردم و بویژه جوانان معرفی شود.
گراوند یادآور شد: راه اندازی موزه مقاومت مردم استان بوشهر امکان زنده نگه داشتن پیشینه تاریخی را فراهم و نقشی مهم درگردشگری استان دارد.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش خلیج فارس گفت: دبیرخانه این همایش باید برای جمع آوری مقاله ها و سخنرانی های دوازدهمین همایش خلیج فارس به عنوان سند اقدام کند.
گراوند افزود: دبیرخانه دائمی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر مستقر شود تا برای این روز مهم از همین امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری برای اجرای برنامه های در شان این روز برنامه ریزی شود.
وی ادامه داد: دوازدهمین همایش روز ملی خلیج فارس در نتیجه یک کار دسته جمعی بود که به صورت منسجم و با نظم و ترتیب خاصی برگزار شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: خصوصیات و ویژگی های حماسی این استان درخلیج فارس در هیچ استان دیگری وجود ندارد.
سردار علی رزمجو افزود: استان بوشهر سالهای سال است که با استعمار و استکبار جهانی در خلیج فارس مقابله و مبارزه می کند ولی آثار ماندگار این حماسه ها در عرصه های مختلف چیزی در استان ملاحظه نمی شود.
وی ادامه داد: 90 درصد استان ها موزه تاریخی مقاومت دارند ولی استان بوشهر از این امکان و فرصت وجود ندارد.
رزمجو اضافه کرد: راه اندازی موزه تاریخ مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمار نیازمند همت و همکاری مسئولان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.