به گزارش ایرنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر روز دوشنبه در این آیین در شهر خورموج گفت: در تقویم کشورمان روز ادبیات کودک و نوجوان خالی بود که ١٨ تیر ماه سالروز درگذشت نویسنده شهیر مهدی آذریزدی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شد.
حمید زارعی افزود: وقتی صحبت از ادبیات کودک و نوجوان به میان می آید، نه تنها از اهمیت آن کاسته نمی شود بلکه توجه و نگاه تیز بینانه تری را می طلبد زیرا آینده در دست ها و اندیشه های کودکان و نوجوانانی شکل می گیرد که گاه مورد غفلت واقع می شوند.
وی اضافه کرد: کتا‌ب خواندن نقش مهم در رشد ذهنی و عاطفی کودکان دارد و خواندن کتاب برای کودکان سبب تقویت رابطه کودک با والدین می‌شود و زمینه را برای خلاقیت و تخیل کودک هموارتر می‌کند.
مسئول باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان نیز با بررسی آثار و احوال مهدی آذریزدی گفت: آذریزدی به عنوان پرکارترین نویسنده کودک و نوجوان این گروه سنی را وارد دنیای زیبا و اندیشمندانه ادبیات کهن ایران زمین کرد و این نویسنده در چند اثر به یادماندنی به داستان های قرآن کریم و قصه های پیامبران الهی پرداخته است.
سمیه شیرکانی افزود: آثار نویسندگان و فعالان ادبیات کودک و نوجوان و در راس آنها مهدی آذریزدی، حکایت از این دارد که هم نویسندگان و هم میراث ادب و فرهنگ ما قابلیت خلق آثار شایسته و تاثیرگذار را دارند که حمایت مادی و معنوی از آنها ضروری است.
پژوهشگر خورموجی بیان کرد: کتاب خردسالان باید پر از تصاویر با رنگ های شاد و براق و نوشته های کمی داشته باشد زیرا یک تصویر بهتر از هزار کلمه مفهوم را می رساند و برای آموزش و خلاقیت هم تصویر حرف اول را می زند.
سید کوچک هاشمی زاده افزود: کتاب باید محتوای خلاقانه داشته باشد و خواندن آن برای کودک هیجان انگیز و جالب باشد و علاوه بر آن باید اتفاقات در داستان سریع باشد.
وی اضافه کرد: شخصیت های داستان باید بخوبی معرفی شده و برای کودک باور پذیر باشند و مشکلات و مسائل شخصیت های داستان باید مشابه مشکلات و مسائلی باشند که کودک در آن سن با آنها روبرو می شود.
اجرای قصه گویی توسط زهرا آریافر و زهرا محمدی از باشگاه رنگین کمان، نمایش خلاق با برداشت از کتاب مهمان ناخوانده توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خورموج و شعر خوانی فاطمه اسماعیلی از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.