به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: اقدام های تروریستی بیانگر انحراف در فرهنگ و اعتقادهای عاملان این عملیاتهاست.
وی با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ در جامعه تصریح کرد: فرهنگ بن مایه حیات انسان و مهمترین زیرساخت حیات شخصیتی انسان است.
صفایی بوشهری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله فرهنگی یادآورشد: مغفول بودن حوزه فرهنگ در فضای عمومی جامعه از جمله مشکلاتی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه به این حوزه تاکید داشته است.
وی گفت:وجود پدیده های مختلف از جمله طلاق، اعتیاد، گرفتاریهای اجتماعی، برخورد نامناسب و برخی بداخلاقی ها ناشی از مشکل فرهنگی درجامعه است.
امام جمعه بوشهر گفت: در کشورهای همسایه و اروپایی به مسائل عمرانی رسیدگی و از فرهنگ غافل و به انسانیت انسان نپرداختند به همین علت امروز این کشورها دچار بحران هویت شده اند.
وی با بیان اینکه لازمه جامعه خوب توجه به مقوله فرهنگی است افزود: اگر به دنبال داشتن انسانهای خوب هستیم باید به فرهنگ بپردازیم و این مهم کار یک نهاد نیست بلکه همه مسئولان و نهادهای تاثیرگذار این امر باید دخالت کنند.
امام جمعه بوشهر گفت: فعالیت های فرهنگی امری دقیقی است چون در این جنگ نابرابر فرهنگ، انسانیت انسان مطرح است.
وی اظهارکرد: برهمین اساس در تدوین نقشه جامع فرهنگی استان بوشهر که از دو سال گذشته مطرح شده حوزه آمایش فرهنگ عمومی و نقاط آسیب خیز باید شناسایی شود.
صفایی بوشهری برضرورت توجه به پیوستهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: مصوبه های شورای فرهنگ عمومی قانونی است و اگر اجرا نشود تخلف قانونی صورت گرفته و قابل پی گیری است به همین دلیل مسئولان باید وقت بگذارند و نسبت به اجرای مصوبه ها و این نشست احساس مسئولیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طلاق گفت: آمار طلاق در استان بوشهر کاهش قابل توجهی یافته و موفقیت در این بخش نیازمند حمایت مسئولان است.
امام جمعه بوشهر افزود: بیکاری از مهمترین دلایل طلاق به شمار می رود که مسئولان باید نسبت به حل این مشکل در استانی مانند بوشهر که دارای ظرفیتها و پتانسیلهای زیادی است باید اقدام کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی را می توان با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و دستگاههای همیار در تولید محتوا از راه تیزرهای تبلیغاتی حل کرد.
صفایی بوشهری یادآور شد: با همکاری ستاد عتبات عالیات 60 درصد قبر رئیسعلی دلواری در نجف اشرف بازسازی شده و تلاش می شود همزمان با سالگرد شهادت این سردار شجاع که مایه عزت و افتخار برای استان بوشهر است به بهره برداری برسد.
وی گفت: کارهای فرهنگی باید به صورت دانش بنیان طراحی، با کار جهادی اقدام شود.
امام جمعه بوشهر در خصوص اهمیت کتاب نیز یادآور شد: روند تالیف، انتشار و توزیع کتاب در استان خوب نیست و باید از مولفان، انتشارات و بخش توزیع حمایت شود.
صفایی بوشهری در خصوص سند 2030 نیز گفت: ایران کشوری اصیل با فرهنگی انسانی غنی است و نباید متاثر ازغرب باشیم و آنها برای ما سند بنویسند.
امام جمعه بوشهر اظهارکرد: ما با تکیه به نیروی درونی و با داشتن نیروهای فرهنگی قوی نیازی به سندهای بیگانه نویس نداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و همچنین کاهش آمار طلاق شورای صیانت از خانواده و مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج در استان بوشهر تشکیل می ‌شود.
حمیده ماحوزی افزود: بررسی آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در راستای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از طلاق است.
وی تصریح کرد: کاهش و پیشگیری از ناهنجاریهای اجتماعی از اولویتهای شورای فرهنگ عمومی استان است که در این زمینه تامین اعتبار لازم برای اجرای مصوبه های این شورا مورد توجه است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.