کمال دهقان منشادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با بهبود شرایط و از بین رفتن ویروس کرونا تلاش می‌شود با گرفتن مجوزهای لازم پرواز این مسیر توسط  هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین پرواز بوشهر - مشهد نیز که از ۸ تا ۱۸ فروردین ماه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده بود برای چند روز برقرار اما دوباره از ۳۱ فروردین تا اطلاع ثانوی لغو شده‌است.

دهقان منشادی اضافه کرد: فرودگاه بوشهر در زمان حاضر فقط در مسیرهای تهران، خارگ و اصفهان پرواز دارد که این پروازها از حدود ۱۰۰ پرواز در هفته، به ۴۰ پرواز رسیده و ۶۰ درصد کاهش داشته‌است.

وی یادآور شد: براساس آمارها به دلیل شیوع ویروس کرونا نشست و برخاست هواپیما از ۳۱۰ مورد در سال ۹۸ با ۵۴ درصد کاهش به ۱۴۳ مورد در سال ۹۹ و اعزام و پذیرش مسافر نیز از ۳۲هزار و ۴۰۷ نفر با ۷۶ درصد کاهش به هفت هزار و ۵۶۴ نفر رسیده‌است.

دهقان منشادی گفت: همچنین میزان جابه جایی بار نیز از ۲۶۲ تن در سال ۹۸ با ۷۳ درصد کاهش به ۷۰ تن در فروردین ماه سال‌جاری رسیده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط عادی در فرودگاه بوشهر هر هفته ۱۰۰ پرواز در مسیرهای تهران، اصفهان، مشهد، خارگ و کیش توسط ۱۰ شرکت فعال هواپیمایی انجام می‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.