به گزارش ایرنا، زهره عالی نسب روز یکشنبه در نشست هم اندیشی جشنواره بین المللی قصه گویی استان بوشهرافزود: قصه گویی یک فعالیت مادرانه است و بعد از اختراع زبان در دامن مادران قصه رشد و گسترش یافت و به نوعی زمینه اصلی تشکیل جوامع، ملل و گسترش فرهنگ و باورهاست.
وی عامل اصلی گسترش قصه را میل فراوان بشر به جاودانگی، انتقال تجربیات، آموزش و درونی کردن مسائل اخلاقی عنوان کرد.
عالی نسب اظهارداشت: برنامه ریزی و اجرای هدفمند جشنواره قصه گویی میسر نمی شود مگر با فراگیری از خرد هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر که می توانند طیف گسترده تری از علاقه مندان را به شرکت در این رویداد بزرگ دعوت کند.
دبیر جشنواره استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی محور اصلی این جشنواره را 'قصه زندگی من' عنوان کرد و گفت: قالب این جشنواره روایت مستند گونه از غم ها، شادی ها و لحظه های پندآموز زندگی در قالب فیلم 90 ثانیه ای است.
وی اضافه کرد: استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی های بومی و سنتی هر استان در تولید فیلم 90 ثانیه ای می تواند بر غنای فرهنگی فیلم ها بیافزاید.
مدیرکانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهارداشت: بیست و یکمین جشنواره قصه گویی شامل سه بخش عمومی قصه 90ثانیه (فیلم)، بخش تخصصی شامل قصه گویی کلاسیک، قصه گویی خلاق و بخش علمی شامل ارسال مقاله است.
وی یادآورشد:پنج اثر برگزیده استانی در بخش فیلم 90 ثانیه ای انتخاب و در بخش منطقه ای داوری و بعد از آن 25 اثر برای رقابت در سطح کشور انتخاب می شوند.
وی با بیان اینکه شرکت برای عموم آزاد است گفت: فرصت ارسال آثار به جشنواره 20 مرداد تا 25 شهریور ماه است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.