به گزارش ایرنا، سرهنگ یحیی الهی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با وجود شکست های متعدد داعش در مناطق مختلف ولی باید بدانیم که همچنان تهدیداتی در این حوزه وجود دارد که با هماهنگی با طرف های عرافی و سایر یگان های نظامی و امنیتی تلاش شده است تا این تهدیدات احصاء و راهکارهای مقابله با آنها اتخاذ شود.
وی افزود: با توجه به باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال به طور قطع از تردد و ازدحام جمعیت در مرز مهران تا حدودی کاسته می شود و در این زمینه و با تهمیدات اندیشیده شده هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
فرمانده مرزبانی استان ایلام استفاده از پهباد و پرنده های کوچک در ایام اربعین و سایر ایام سال را برای کنترل مناطق مرزی از مهمترین برنامه های در دست اجرای این یگان انتظامی اعلام کرد و گفت: در این ایام از ورود و غیر قانونی زائران از مرز مهران بشدت جلوگیری می شود و این اقدام از 6 ماه تا سه سال زندان را برای افراد خاطی در پی خواهد داشت.
سرهنگ الهی یادآور شد: پنج گردان از نیروهای مرزبانی در ایام اربعین 96 وظیفه کنترل مرزهای استان ایلام را بر عهده خواهند داشت تا زائران در کمال امنیت و سلامت راهی این سفر معنوی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بحث قاچاق کالا در مرزهای ایلام در مقایسه با سایر استان های مرزی کشور نمود چندانی ندارد و موارد کشف کالاهای قاچاق به ندرت مشاهده می شود.
فرمانده مرزبانی ایلام با اشاره به کشفیات قاچاق کالا در استان طی یکسال گذشته افزود: ارزش ریالی مجموع کشفیات در مرزهای استان کمتر از 100 میلیون ریال است که رقم بسیار ناچیزی است و تنها در شهرستان دهلران مواردی بسیار کمی از قاچاق سلاح مشاهد شده است.
سرهنگ الهی در خصوص شایعاتی در خصوص سرقت از تجار در مرز مهران نیز افزود: تاکنون مشکل و مورد خاصی در این زمینه گزارش نشده است و تنها یک مورد بسیار جزیی از سرقت به یک دستفروش در پایانه دریافت شده بود که سارق نیز دستگیر شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی * منتشر کننده: حسن کهزادیان
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.