به گزارش ایرنا،در جای جای استان ایلام به وضوح آثار خدمات رسانی های سپاه در حوزه های مختلف مشهود و محسوس است و بخشی از عمران و آبادانی استان ایلام در بخش های گوناگون کشاورزی، راه، پل، محرومیت زدایی و ... مرهون همت سپاه است.

در سال های اخیر و به واسطه موضوع اربعین و اینکه استان ایلام به واسطه پایانه مرزی مهران یکی از کریدورهای اصلی تردد زائران است بیش از پیش مورد توجه مسئولان کشوری و لشکری قرار گرفته و توسعه زیرساخت های اربعین در استان ایلام از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این میان سهمی از توسعه زیرساخت های اربعین همچون راه و پل سازی در بخش های از مسیر های منتهی به مهران ، اسکان زائران، ... از سوی سپاه پاسداران تقبل شده است.

در سال های اخیر و به ویژه امسال به علت وقوع سیلاب نیمه اول فروردین ماه و خرابی های حاصله از آن و نیز اهمیت مرز مهران و تامین سلامت و امنیت زائران اربعین استان ایلام میزبان تعداد زیادی از پرسنل ارشد سپاه پاسداران در سطوح محنلف بود.

اما عصر دیروز فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر حسین سلامی در سفری ۲ روزه با محوریت اربعین مهمان استان ایلام شد و در این سفر ضمن بازدید از برخی زیرساخت های اربعین و شرکت در جلسه ستاد اربعین، چندین طرح مختلف از جمله پروژه های محرومیت زدایی و کشاورزی در نقاط مختلف استان را افتتاح کرد.

در این مطلب کوتاه خلاصه ای از اهم برنامه های سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت اربعین در استان ایلام گنجانده شده است:

بازدید از پایانه مرزی مهران

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: تلاش بسیار فشرده و قوی از سوی دستگاه های مختلف در استان ایلام که مسئولیت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی را برعهده دارند در حال انجام است.

سردار حسین سلامی اظهار داشت: چشم اندازهای مشهود از وضعیت پایانه مرزی و مسیر ایلام به مهران به نسبت سال گذشته امید بخش و تلاش های بسیار ارزشمند و خوبی هم انجام شده است.
وی افزود: اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش راه ها و سهولت تردد و حرکت زائران، ایجاد پارکینگ های متنوع، مجتمع های اسکان و اقامت و برای سهولت حرکت زائران به سمت کربلای معلی قابل تحسین است.
سردار سلامی پیش بینی کرد: امسال تعداد زائران اربعین بیشتر از سال های گذشته باشد و مسئولان مختلف استان هم در زمینه امنیت و هم در زمینه خدمات رسانی در حال تلاش هستند که ظرفیت پایانه ها متناسب با گسترش ظرفیت جمعیت باشد.

 وی تاکید کرد: باید امکانات برای انتقال سهل و ایمن زائران به سمت عراق و بازگشت آنان از زیارت به نحو مناسبی در پایانه مرزی صورت بگیرد.

تشکیل جلسه ستاد اربعین در مهران

سرلشکر سلامی در جلسه ستاد اربعین استان ایلام هم با بیان اینکه اربعین یک راهپیمایی بی نظیر جهانی است که در عالم مثال ندارد، گفت: اربعین نقطه همدلی مسلمانان و محبان امام حسین (ع) است و نمونه این همدلی در دیدار جمعی از موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب هویدا بود.

وی افزود: عاشورا به یک منبع قدرت و هویت بخش برای ما تبدیل شده است، امروز ما باید تمام ظرفیت و توان خود را برای مدیریت درست و ایمن این جریان به زیباترین شکل ممکن به کار بگیریم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه دشمنان ما امروز پژمرده و زخم خورده هستند و نباید از آنان غافل شد، تاکید کرد:  باید مواظب دسیسه های مخرب و آشوب گرانه دشمنان باشیم و مدیران باید در مدت برگزاری راهپیمایی اربعین در صحنه حضوری فعال و گسترده داشته باشند.

 وی اظهار داشت: مدیران و مسئولان بر تمام ابعاد موجود مقوله اربعین اشراف کامل داشته باشند و نسبت به تامین امنیت و پذیرایی زائران اهتمام جدی داشته باشند هرچند مردم استان ایلام بخصوص شهر مهران همیشه با آغوش گرم پذیرای زوار بوده اند.
سردار سلامی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همچون گذشته تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت و از هیچ تلاش و کوششی در راستای خدمت رسانی به زائران دریغ نخواهد کرد.

افتتاح مجتمع خوابگاهی اردوگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین(ع)

با حضور فرمانده کل سپاه و مسئولان ارشد استان، مجتمع خوابگاهی اردوگاه اربعین سپاه امیرالمؤمنین (ع) مستقر در مرز مهران افتتاح شد و این پروژه بصورت کار جهادی و شبانه روزی در یک بازده زمانی پنج ماهه و تا قبل از ایام اربعین امسال احداث شد.

احداث چشمه های حمام و سرویس بهداشتی، ایجاد شبکه کامل برق و آسفالت اردوگاه از امکانات این مجتمع است که با افتتاح این پروژه رفاهی، روند خدمات رسانی به زائران اربعین تسهیل و تسریع می یابد.

افتتاح آسفالت و بهسازی یادمان شهدای قلاویزان مهران

در ادامه برنامه های سفر فرمانده کل سپاه به استان ایلام، آئین افتتاح آسفالت و یادمان شهدای قلاویزان مهران با حضور سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه و مسئولان ارشد استان برگزار شد.

عملیات بهسازی و آسفالت یادمان شهدای قلاویزان مهران از ابتدای دروازه ورودی یادمان ایثار تا انتهای یادمان به مدت ۲ ماه و اعتبار ۲۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

با بهره برداری و افتتاح این پروژه تردد زائران سرزمین نور به خصوص کاروان های راهیان نور به این منطقه پر بازدید عملیاتی تسهیل می یابد.

به گزارش ایرنا، همه ساله و با حضور حجم زیاد زائران اربعین سپاه پاسداران در زیربخش های مختلف اقدام به خدمات رسانی می کند.

اسکان، حمل و نقل برون شهری و درون شهری، بهداشت و درمان، تغذیه،راه اندازی آشپزخانه و نانوایی سیار، ایجاد زیرساخت های عمرانی همچون احداث جاده و پل های ثابت و متحرک... از جمله خدمات و فعالیت های سپاه در ایام اربعین است که از همان ابتدای حضور زائران تا انتهای آن در تمام نقاط استان انجام می گیرد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.