به گزارش ایرنا، شکرالله شیرخانی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایلام با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از راه های ایجاد اشتغال تغییر نگاه به این مقوله است و باید برای از بین بردن بیکاری واقعیت بیکاری را قبول کنیم.
وی با بیان اینکه استان ایلام دارای 19 هزار بیکار است، افزود: هم اکنون یکی از نسخه های رفع بیکاری ایجاد اشتغال در بخش توسعه روستایی است که باید با جذب این تسهیلات و بهره بردن از آن آمار بیکاری کاهش یابد و برای جوانان شغل ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: از دیگر راه های ایجاد اشتغال پایدار بیمه تامین اجتماعی و درمانی است که باید ملاک اشتغال قرار گیرد و هم اکنون نیز یک هزار و 430 نفر از قبل این تسهیلات بیمه شده اند.
شیرخانی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند و تاثیر عملکرد آنها برای مردم تشریح شود، گفت: در فاز اول تسهیلات اشتغال روستایی یک هزار و 80 میلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت که بطور کامل جذب شد و 130 میلیارد ریال نیز از سهم استان های دیگر به ایلام تخصیص پیدا کرد.
مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام نیز در این نشست گفت: هم اکنون 11 هزار و 200 نفر بازنشسته در استان وجود دارد که ماهیانه 240 میلیارد ریال به آنان پرداخت می شود.
امیر الماسی افزود: سال گذشته 110 میلیارد ریال وام به بازنشستگان سطح استان پرداخت شد که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به 140 میلیارد ریال افزایش یابد.
مدیرکل بانک توسعه و تعاون استان ایلام نیز گفت: عاملیت پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، نهادهای خدمت رسان، صندوق توسعه ملی و تسهیلات ازدواج جوانان بر عهده این بانک است.
علی وفایی افزود: این بانک به صورت 100 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر را پرداخت کرده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان نیز در این نشست گفت: سازمان فنی و حرفه ای در 9 حوزه مختلف با 14 مرکز ثابت فعالیت دارد که در این مراکز 107 کارگاه آموزشی مستقر هستند.
رضا نصری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در این 9 بخش به 12 هزار و 259 نفر مهارت آموزشی ارائه شده است.
وی یادآور شد: 286 حرفه در سطح استان تدریس می شود که از این تعداد 89 حرفه در بخش خصوصی است و یک هزار و 24 دوره آموزشی برگزار شده است.
نصری یادآور شد: در استان ایلام 220 آموزشگاه دارای مجوز است که از این تعداد 145 آموزشگاه فعال است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.