به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان البرز در سال 96 اظهار داشت: تعدادی از رسانه ها از همکاری نکردن برخی مدیران در انعکاس اخبار دستگاه های اجرایی استان گلایه دارند.
وی بر ضرورت تعامل مدیران با رسانه ها تاکید کرد و افزود: برخی از مدیران دولت در استان رسانه ای نیستند و
این امر گلایه اصحاب رسانه را درپی داشته است .
استاندار البرز گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نباید از همکاری خبری با رسانه های جمعی غفلت کنند چراکه انعکاس اخبار به مردم ضروری است.
نجفی اظهار داشت : تمام تلاش های مسئولان باید در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی و دولت و در مسیر توسعه و پیشرفت و آبادانی باشد.
استاندارالبرز به موفقیت های استان در عرصه اشتغال اشاره کرد و گفت : امسال 53 هزار فرصت شغلی در البرز ایجاد شده است و این امر نیز میسر نبوده جز با اهتمام همه کارآفرینان و آنانی که در صف اول تولید قرار دارند.
وی افزود: خوشبختانه در طول یک سال اخیر شاهد همدلی و موفقیت خوبی در استان بودیم؛ بزرگترین سرمایه اجتماعی ما مردم هستند وهمه کارها باید برای حفظ این سرمایه اجتماعی شکل بگیرد و این ظرفیت ها به تحلیل نرود.
استاندار البرز در محور دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های ناشناخته استان تصریح کرد‌: البرز، گهواره مدنیت با قدمتی 9 هزار ساله است و باید به آن افتخار کنیم وبیشتر به زیبایی ها و پتانسیل های گردشگری آن به عنوان یک شاخصه غنی بپردازیم.
نجفی گفت: تمام ظرفیت های گردشگری استان برای ایجاد اشتغال باید معرفی شود.
استاندار البرز ادامه داد: البرز با این شکوه اقوام، نیازمند تحول فرهنگی است و باید نقاط قوت آن بیش از پیش معرفی و دیده شود.
نجفی همچنین با اشاره به شکل گیری ستاد تسهیلات سفر در آستانه سال نو گفت: در ایام نوروز، تکالیفی بر عهده دستگاه ها است و همه با آمادگی کامل پای کار هستند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین برضرورت نظارت بر قیمت ها نیز تاکید کرد وافزود: همه فعالان اقتصادی و کسبه با رعایت انصاف، خود ناظر بر عملکرد شان باشند وبرای ارتقای کیفیت زندگی در بازار فروش تلاش کنند.
نجفی در بخش دیگری توصیه های جدی نیز در بحث مبارزه با فساد داشت و تصریح کرد: مبارزه با فساد از تاکیدات مقام معظم رهبری ، دولت و قوه قضائیه است و ما درمقابل مفسدان هیچ کوتاهی نداریم؛ در این زمینه مدیران باید خود را مکلف به نظارت بدانند و به هیچ وجه کوتاهی و مسامحه نشود.
توجه به محیط زیست و کاهش آسیب های اجتماعی نیزاز دیگر تاکیدات استاندار البرز در این نشست بود.
نجفی گفت: اتفاقات خوبی در استان طی 6 ماه اخیر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و در برخورد با معتادان متجاهرصورت گرفته است.
وی افزود: ما معتقد هستیم اگر بهترین و زیباترین کارها نیزانجام شود اما بسترهای کاهش آسیب اجتماعی ایجاد نشود کارنهایی انجام نشده است.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به محدودیت های اقتصادی کشور گفت: درآمدهای کشور با سختی به دست می آید و باید ملزم باشیم که در هزینه ها صرفه جویی کنیم.
وی همچنین با تاکید بر تقویت همدلی و دوری از هر گونه اختلاف تصریح کرد: دولت به دنبال این است که راه اعتدال را پیش بگیرد و مدیران دولتی نیز باید این روش را بکار گیرند و از تفرقه بدور باشند.
وی در ادامه بیان کرد: مهم این است که به رغم اختلاف در آرا و افکار، برای آبادانی و پیشرفت کشور و حفظ منافع ملی و نظام کمک کنیم.
نجفی با قدردانی از همراهی خوب نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت دولت ستودنی است.
استاندار البرزبا اشاره به برنامه های دولت در سال جدید گفت: سال 97، سال سرمایه گذاری، رشد، توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی استان خواهد بود.
وی بیان کرد: باید در سال جدید فرصتی فراهم شود تا در بحث اشتغال، سرمایه گذاری و مباحث کلان حوزه صنعت، گردشگری با قوت و قدرت بیشتری حضور داشته باشیم.
نماینده عالی دولت در استان گفت: با تثبیتی که در فرمانداری ها شکل گرفته است روز اول فروردین،در جریان نخستین جلسه با فرمانداران برنامه های سال جدید را جدی تر از پیش آغاز خواهیم کرد.
وی در محور دیگری با اشاره به ارتقا جایگاه رتبه استان در بحث فناوری اطلاعات بیان داشت: طی 4 سال اخیر توفیق خوبی در حوزه آی.سی.تی داشته ایم به ویژه در 6 ماه اخیرنیز به رتبه سوم ارتقا جایگاه پیدا کرده ایم و قطعا 5 هزار شغل استان در این بخش نیز ایجاد می شود.
نجفی گفت: استان البرز فرصت خوبی در بحث شرکت های دانش بنیان و فناور دارد و در این زمینه شاهد پویایی ویژه ای در حوزه پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و صنایع دارویی و غذایی هستیم.
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم زمینه تبدیل علم به ثروت فراهم شود ؛ گفت: امروز در همه جای دنیا این علم است که ثروت می آفرینند و این اندیشه ها است که می تواند سرمایه ساز باشد.
استاندار البرز گفت: استان البرز در زمینه شرکت های دانش بنیان و فناور جایگاه خوبی دارد و به زودی شاهد راه اندازی شهر سلولی کشور در این استان هستیم.
وی بیان کرد: در بهبود فضای کسب و کار نیز از رتبه بیست و نهم در آخر شهریورماه امروز به جایگاه هشتم رسیده ایم و این روند مرهون تلاش های بخش خصوصی و دولتی و کارآفرینان است.
6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.