به گزارش ایرنا، استان البرز که هنوز هم در دوران نوپایی به سر می برد به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم هنگام شکل گیری آن، مهاجرپذیری و به تبع آن رشد جمعیت بالا، با مشکلات برجای مانده بسیاری دست و پنجه نرم می کند که حل این مشکلات بدون همراهی و همدلی مسئولان استان، راه به جایی نمی برد.
توسعه استانی نظیر البرز به دلیل دشواری هایی که در مسیر وجود دارد، نیازمند مدیریت یکپارچه و هماهنگ است و هرگونه اختلاف و تضاد باعث تشدید شرایط و کندی اجرای برنامه های توسعه ای استان خواهد شد، گرچه در فرآیند امور امکان دارد تفاوت دیدگاه هایی نیز وجود داشته باشد که از آنها نیز باید در جهت تعالی امور و پیشبرد بهینه استان بهره برداری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز در نخستین جلسه شورای اداری استان پس از آغاز به کار استاندار جدید تاکید کرد: امید است با توجه به اینکه استاندار البرز اشراف ویژه ای به مسائل اقتصادی دارد، با اهتمام جدی تری وضعیت استان را بهبود بخشد‌.
آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی آذر ماه سال جاری در بیست و هفتمین گردهمایی ائمه جمعه استان نیز با بیان اینکه روند اقدامات استاندار جدید البرز را دنبال کرده ام، گفت: ایشان کارنامه موفقی به ویژه در حوزه اقتصادی دارند و بنده نیز تا کنون روند اجرای کارهایشان را مورد پیگیری قرار داده ام و شاهد این بوده ام که موفقیت هایی داشته اند و امید می رود شاهد جهش چرخ های اقتصادی در این استان باشیم.
محمدعلی نجفی استاندار البرز نیز از ابتدای آغاز به کار خود در این استان با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید و ایجاد آرامش در جامعه برای تحقق خواسته های مقام معظم رهبری، گفت: تذکرات مقام معظم رهبری باید در دستور و مبنای کار قرار گیرد و به صورت مستمر شاخص ها در بخش های مختلف بیان و مقایسه شود.
وی با تاکید برنامه ها در استان باید با همدلی و همراهی بخش های مختلف پیش برود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم، گفت: دستان تولیدکنندگانی که اشتغال ایجاد می کنند را به گرمی می فشاریم.
وی خاطرنشان کرد: دولت فضایی را در استان البرز و کشور فراهم کرده که باید از این فرصت با همدلی و همراهی استفاده کرد.
همت بلند مردم و مسئولان برای حل مشکلی اشتغال در استان و همراهی و حمایت سایر بخش ها امروز نتایج مطلوبی برای استان داشته به گونه ای که در چند ماه گذشته نزدیک به 33 هزار شغل ایجاد شده است.
در فضای آرام موجود در استان مسئولان استان به ویژه استاندار البرز بیشرین زمان را برای رسیدگی به مشکلات تولید و دیدار با کارآفرینان و سرمایه گذاران و توجه به بخش خصوصی اختصاص داده که نتیجه آن حرکت پرشتاب استان به سمت ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری بوده است.
بی شک این رویکرد مدیریت استان البرز و نشاط و انگیزه برای ایجاد رونق در ایجاد کسب و کار و تولید در استان به حمایت و همکاری همگانی نیاز دارد تا با هم افزایی نیروها به اهداف عالی مورد نظر دست یابیم.
تقویت همدلی ها برای بهره گیری از ظرفیت های متنوع و منحصر به فرد البرز به منظور شتاب بخشیدن روند پیشرفت و بهبود فضای کسب و کار ضرورت دارد و همین اصل مهم نیز به عنوان راهبردی مسئولان استان پیگیری می شود.
استان البرز امروز علاوه بر مشکلات در عرصه اشتغال، با موضوعاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک و خشکسالی مواجه است که دستیابی به راه حلی کارآمد برای این معضلات با تداوم همدلی و هم افزایی امکان پذیر است.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت که روند اشتغالزایی در این استان با وحدت و همدلی موجود رو به رشد است.
محمد جواد کولیوند افزود: امروز حل بسیاری از مشکلات این استان در سایه وحدت و همدلی محقق شده و امید می رود هرچه بیشتر بتوانیم به تامین خواسته های مردم و رفع نیازهای آنان بپردازیم.
وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی در استان البرز به ویژه در بخش کشاورزی برای اشتغالزایی وجود دارد که باید با اتکاء به سیاست های اقتصاد مقاومتی برای تحقق آنها تلاش بیشتری داشت.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه مهاجر پذیری سهم بسزایی در بیکاری استان البرز دارد، اما انتظارمی رود این مهم نیز در سایه همدلی و همفکری هرچه بیشتر بین مسئولان و مردم رفع شود.
کولیوند اضافه کرد: براساس آمار گزارش شده ازظرفیت های صنعتی و تولیدی دراستان البرز درسالجاری برای تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی و اشتغالزایی بهره خوبی برده شد که باید همچنان درسایه همدلی بتوانیم بخشی از عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.
استاندار البرز نیز درنشست شورای اداری استان البرز که روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و در برش های استانی برنامه های ملی برای البرز 33 هزار شغل پیش بینی شده بود که این امر طی 4 ماه در البرز محقق شده است.
همچنین به واسطه روند رو به رشد اشتغالزایی در البرز و بهره برداری مناسب از ظرفیت های صنعتی و تولیدی سهم 33 هزار نفری اشتغال برای استان به 45 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج نیز در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته کرج نیز از اقدامات استاندار البرز در زمینه اشتغالزایی در استان تقدیر کرد.
آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد که باید با برگزاری نشست خبری موفقیت ها در این خصوص را اطلاع رسانی کرد.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.