به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز سه شنبه درآیین تکریم و معارفه استاندار البرز با حضور وزیر کشور، افزود: با توجه به مبانی گفتمانی دولت نگاه به مطالب مردم و نخبگان در راستای سیاست های دولت درالبرز وجود دارد.
وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهوری با پرشورترین استقبال مردمی مواجه شدیم که حاکی از رضایتمندی و همراهی همیشگی مردم البرز با دولت تدبیر و امید است.
طهائی با اشاره به گزارش عملکرد 40 ماه خود در استان البرز گفت: البرز تازه تاسیس از ردیف بودجه های لازم محروم بود و بسیاری از ادارات تاسیس نشده بود.
وی افزود: ازجزئی ترین آمار بی بهره بودیم و به دلیل نزدیکی به تهران کرج تابع پایتخت بود، به طوری که طرح مطالعات آمایش سرزمین شروع و رها شده بود.
طهائی گفت: درسال 93 ازسوی سازمان برنامه بودجه این سند مهم آمایش که می تواند مسیر راه و خط سیر توسعه استان را نشان بدهد در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و براساس سیاست های دولت تدبیر و امید واحدهای درحال تعطیلی زنده نگه داشته شد تا زمینه ای برای اشتغالزایی باشد.
طهائی ادامه داد: پس از برجام گشایشی برای حوزه اقتصادی فراهم شد و البرز نیز توانست دستاوردهایی خوبی را از برجام به دست آورد، بطوریکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی یک هزار و 80 مصوبه برای حفظ اشتغال موجود با همراهی واحدهایی که بعضی سالها تعطیل بود به تصویب رسید.
وی خاطرنشان کرد: کمک به راه اندازی واحدهایی که مجوز گرفته اند و کمبود آب و زمین دارند نیز ازدیگر اقدامات موثر دراین زمینه به شمارمی رود.
طهائی گفت: شهرکهای صنعتی را در البرز درابتدای کار دولت شاهد بودیم که عملیاتی نشده بود این شهرک ها اکنون با واگذاری زمین راه اندازی شده است.
وی یادآورشد: امروز بخشی از آب شرب البرز به تهران می رود و بخشی هم به صورت پساب برمی گردد که گشایش خوبی برای استان می تواند به همراه داشته باشد.
طهائی افزود: در ارتباط با سرمایه گذاری خارجی سال گذشته رتبه یک کشور داشتیم و بیش از 535 میلیون دلار سرمایه گذ اری توسط شرکت های خارجی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی با وجود مراکز تحقیقاتی کشور البرز سرآمد شده و بسیاری از اندیشمندان را درخود جای داده است.
طهائی گفت: بسیاری از پروژه ها درشرف راه اندازی در البرز قرار گرفته که امید می رود با تجربه خوب استاندار جدید البرز به نتیجه بخشی لازم برسد.
وی ادامه داد: داروسازی، فرودگاه بین المللی پیام و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی از ظرفیت های مهم البرز به شمارمی رود که باید نهایت بهره برداری را ازآنها داشت.
وی افزود: یکی از کارگروه ها برگزاری جلسات دولت و بخش خصوصی بود که دراین زمینه راه اندازی دولت الکترونیک به جد دنبال شد که امیدواریم امسال همه استعلام ها الکترونیکی شود.
طهائی ادامه داد: از 47 خدمت 575 خدمت الکترونیکی شده و در پیشخوان دولت 300خدمت واگذار شده است.
وی گفت: راه اندازی پایانه صادراتی از جمله اقداماتی بوده که انجام شده برای کاهش ترافیک نیز پروژه های قطارشهری کرج، ادامه همت ،کنار گذرشمالی و جاده هشتگرد -طالقان که کلنگ تونل آن پس از چندین سال در هفته دولت زده شد مورد توجه قرار گرفته است.
طهائی اضافه کرد: از سفر رئیس جمهوری بودجه ای اختصاص یافت و گازشهری به شمالی ترین شهرستان استان البرز یعنی طالقان رسید.
وی خاطرنشان کرد: در بهداشت و درمان هم اقدمات موثری از سوی دولت در البرز انجام گرفت و سه بیمارستان دراین استان کلنگ زده شد که تا سه سال آینده به بهره بردای می رسد.
طهائی افزود: رتبه های قابل قبولی در حوزه های شهادت و ایثار، فرهنگ در البرزداریم و موزه دفاع مقدس کلنگ آن زده شده است.
وی گفت: طرح انتقال زندانها پیگیری شده و درحال عملیاتی شدن است، دراین زمینه توجه به حاشیه نشینی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
طهائی یادآورشد: توجه به میراث های تاریخی البرز از جمله تپه ازبکی و کاخ مروارید ، حمایت از سمن ها با وحدت و همدلی مسئولان ازدیگر فعالیت های مثمر ثمر دراین استان بوده است.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.