معصومه جودکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس شهرستان فردیس از نظر شاخصه های استاندارد مانند نورکلاس ها،سیستم گرمایشی و سرمایشی،آب آشامیدنی،دفع پسماند و فاضلاب و سرویس بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی استاندارد ، گنجایش دانش آموزی را به ازای هر دانش آموز یک ممیز بیست و پنج صدم مترمربع دانست و افزود: شاخص های ایمنی و گنجایش دانش آموزان در فردیس حدود 72 درصد و نسبت به دانش آموزان فضای کلاس کم است.
وی اظهار داشت: در بخش تامین آب اشامیدنی ، دفع فاضلاب و سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس این شهرستان صد درصد شرایط مطلوب داشت.
جودکی گفت: طبق استاندارد به ازای هر 40 دانش آموز یک چشمه بهداشتی،به ازای هر 45 دانش آموز روشویی و به ازای هر 60 دانش آموز آبخوری باید داشته باشد.
وی به بازدید از 205 مدرسه این شهرستان اشاره کرد و عنوان کرد: حدود 24 درصد پایگاه تغذیه سلامت ندارند که فضای آموزشی طوری تعبیه شده که امکان ایجاد بوفه نبوده است.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیس گفت: 76 درصد مدارس این شهرستان پایگاه های تغذیه سلامت برخوردار هستند.
جودکی در خصوص تکمیل بهداشتی و بهسازی کردن پایگاههای تغذیه سلامت افزود: پایگاه های تعذیه سلامت مدارس نسبت به بهسازی و بهداشتی کردن تا قبل از سال تحصیلی جدید اقدام کنند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.