حسین رحمانیان روز جمعه در حاشیه بازدید از پنجمین دوره آزمون محاسبات ذهنی ریاضی و چرتکه ای استان البرز در گفت و گو با ایرنا افزود: هر ساله این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه ، شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه محاسبات ذهنی و چرتکه ای ، استفاده از یک سیستم نوع آورانه محاسبه ای و توسعه ذهن در سطح منطقه ای ، استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی حساب ذهنی ریاضی ( usems) که با شرکت هزاران دانش آموز منتخب33 کشور دنیا به میزبانی امارات 'دبی' در سال گذشته برگزار شد، دانش آموزان استان البرز حائز 13 مقام برتر جهانی شدند.
وی بیان کرد: تلاش دانش آموزان البرزی در کنار سایر دانش آموزان اعزامی شرکت کننده ازاستان های مختلف کشور سبب شد تا ایران مقام اول جهان را در مسابقات 2016 در دبی به خود اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: دوره های آموزشی محاسبات ذهنی و چرتکه ای که از سوی موسسه ابریشم در استان البرز به صورت کلاس های آزاد و یا در قالب فوق برنامه در تعدادی از مدارس که اولیاء دانش آموزان متقاضی برگزاری آن می باشند برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود ،یاد آور شد: استفاده از این روش در افزایش قدرت ذهن ، قدرت تخیل و تحلیل کودکان تاثیر دارد.
وی ادامه داد: استفاده از این روش نو موجب هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ بطور همزمان در بین کودکان می شود.
وی گفت: در تکنولوژی آموزشی از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود.
معاون پژوهشی ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز از تمرکز به عنوان یکی از عوامل موثر در مطالعه مفید در بین دانش آموزان یاد کرد و افزود: در این مسابقات دانش آموزان به صورت عملی با بسیج کردن قوای ذهنی و جسمی برای داشتن تمرکز قوی در انجام کار با هدف رسیدن به نتیجه دلخواه که همان موفقیت می باشد آشنا می شوند و مهارت کسب می کنند.
رحمانیان مدیریت زمان ، تمرکز ، توانایی حل مسئله، تقویت حافظه ، دقت دیداری و شنیداری را از جمله مواردی ذکر کرد که دانش آموزان برای موفقیت در انجام کارهایی که در مدرسه و خانه بر عهده دارند باید به آن توجه کنند.
وی برگزاری این مسابقات را در علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و ایجاد انگیزه در انجام محاسبات ریاضی و شناسایی دانش آموزان توانمند برای حضور در مسابقات کشوری و جهانی موثر و مفید دانست.
وی بیان کرد: مسابقات استانی محاسبات ذهنی ریاضی البرز با حضور مربیان و داوران مجرب در البرز اجرا شد که در آن 250 نفر به رقابت پرداختند.
استان البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.