به گزارش ایرنا، پیام سپیدار این مطلب را در ستون یادداشت خود به قلم محمد صادق باغستانی به رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این مطلب آمده است: شهرداری ها به عنوان متولی اصلی در ساخت و سازها می بایست در استفاده از سبک های ایران اسلامی پیشقدم شوند ،بدون شک ساختار و نمای ساختمان ها و بنای شهرها به نوعی نشان دهنده فرهنگ و هویت آن شهر و به صورت کلان آن کشور است.
لازم است در کشور اسلامی به نماها و سبک معماری آن توجه شود، متاسفانه در سال های اخیر شاهد بهره گیری از الگوهای غربی در ساخت نما بناها و طراحی داخلی ساختمان ها هستیم و کمتر از نقش های اسلیمی که به عنوان نماد ایرانی اسلامی در طراحی ها به کار برده می شد اثری می یابیم.
امروزه سبک های معماری در نمای ساختمان ، نوعی بی هویتی در مولفه های فرهنگی و عدم یکپارچگی و پیوستگی در مفاهیم مرتبط با معماری در حوزه نمادهای شهری را به وجود آورده و بدیهی است که خود مبین افتادن سایه سنگین مدل های غربی و شرقی بر نماهای شهری و در نتیجه ایجاد نوعی بی هویتی در شهر کرج است، وضعیتی که به هیچ وجه شایسته شهری با ویژگی های فراوان علمی،مذهبی، اجتماعی و قومیتی نمی باشد.
لازم است در این خصوص و به منظور اصلاح وضعیت موجود و پیشگیری از تداوم این روند در سازه های آتی به شهرداری کرج ابلاغ گردد تا نسبت به مطالعه و ارائنه طرح جامع یکسان سازی معماری داخلی و نمای بیرونی سازه های شهر بر اساس الگوی ایرانی اسلامی اقدام گردد.
در بخش پایانی این مطلب آورده شده: شهرداری ها به عنوان متولی اصلی در ساخت و سازها می بایست در استفاده از سبک های ایرانی اسلامی پیشقدم شوند ،در اجرای این طرح و اعمال سبک معماری ایران اسلامی در پروژنه های عمرانی ، نیاز به هم افزایی و تعامل و هماهنگی سایر ادارات دولتی و بخش خصوصی با شهرداری است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.