روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی به نقل از معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نوشت: پیش بینی ما افزایش 10 تا 25 درصدی گردشگر نوروزی در اصفهان است که این تفاوت به دلیل پیش بینی های هوا در اصفهان در روزهای ابتدایی فروردین است.
احمدرضا مصور با بیان اینکه از سه ماه گذشته تاکنون ایجاد هماهنگی بین همه نهادهای شهر اصفهان برای ستاد تسهیلات سفر نوروزی انجام شده است، اظهار داشت: در این بین نیروی انتظامی، هلال احمر، بهداشت، روابط عمومی شهرداری، رسانه ها و اصناف، هماهنگی لازم را ایجاد کرده اند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از استاندار اصفهان نوشت: اگر چالش آب اصفهان حل نشود، تبدیل به بحران می شود.
رسول زرگرپور افزود: برای حل مشکل خشکسالی، همه افراد مرتبط با حوضه آبریز زاینده رود باید هماهنگ و متحد حرکت کنند، چون مشکل حوضه آبریز زاینده رود ابعاد سیاسی، امنیتی و اجتماعی به همراه دارد.
این روزنامه در مطلبی با عنوان '30 روز کار، شش ماه درآمد' نوشت: مشاغل مختلفی با شروع اسفند زنده و برای 11 ماه دیگر سال تعطیل می شوند، زیرا این مشاغل فقط مخصوص شب عید است و عمر آنها کمتر از 30 روز است، اما اگر می‌پرسید چرا یک کاسب باید این استرس را فقط به‌خاطر 30 روز کاسبی تحمل کند، باید بدانید که سود آنها فراتر از حد تصور است.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از کارشناس سازمان هواشناسی نوشت: از روز تحویل سال تا سوم فروردین ، هوای بیشتر مناطق کشور بارانی است.
محمد اصغری با بیان اینکه با ورود موج جدی بارشی از روز یکشنبه به کشور، امسال روز 30 اسفند هوای بیشتر مناطق بارانی است، افزود: هوای اصفهان در روز تحویل سال با بارش همراه است اما بارش باران روز اول فروردین قطع می شود.
این روزنامه به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشت: امسال در حوزه سلامت در اصفهان با 11 واقعه مهم پزشکی روبرو بودیم.
کیانوش جهانپور افزود: تدوین اولین نقشه راه بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی کشور در اصفهان و راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی برای آموزش پزشک خانواده کشور در اصفهان از مهمترین اتفاقات حوزه بهداشت و درمان در اصفهان است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان خبر داد: تاکنون 15 هزار و 500 بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی در اصفهان پیش فروش شده است.
کیوان رحیمی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سازمان مرکزی، پیش فروش بلیت های نوروزی از تاریخ اول اسفند بصورت اینترنتی آغاز شده و از 15 اسفند بصورت حضوری و اینترنتی ادامه دارد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل فرماندار اصفهان نوشت: 23 نامزد نمایندگی مجلس رد صلاحیت شدند.
احمد رضوانی افزود: از 131 داوطلب ثبت نام شده در حوزه انتخابیه اصفهان، 12 نفر انصراف داده، 96 نفر تائید شده و صلاحیت 23 نفر نیز مورد تائید هیات اجرایی قرار نگرفته است.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نوشت: امسال تا سقف 350 هزار نفر امکان اسکان مسافران نوروزی در هتل ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه های بوم گردی ، هتل های سنتی، مدارس، خانه های استیجاری و زائرسراها فراهم شده است.
فریدون الهیاری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای نوروز در نظر گرفته شده است، افزود: این سازمان دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان را بر عهده دارد و باید با سایر دستگاه ها و کمیته هایی که ارائه دهنده خدمتی هستند، در ارتباط باشد.
این روزنامه به نقل از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از آماده باش کامل هلال احمر در تعطیلات نوروز خبر داد و نوشت:30 پایگاه طرح سلامت نوروزی در سراسر استان از 25 اسفند تا 15 فروردین به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
محسن مومنی افزود: تلاش می کنیم فعالیت های بشردوستانه را در جامعه ترویج و توسعه دهیم و اطلاعات عمومی مردم را نسبت به موارد و مباحث مربوط به مدیریت بحران بالا ببریم تا در آینده کمتر شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی به نقل از رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان از آماده باش اصناف برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و نوشت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم در نامه ای مکتوب به روسای اتحادیه ها و بازرسان، ضرورت همدلی بیشتر و تثبیت قیمت ها در این ایام را مورد تاکید قرار داده ایم.
رسول جهانگیری افزود: اولویت یک گردشگر در ابتدا مکانی برای اقامت، غذا و نوشیدنی و تفریحات است و تمام مجموعه های صنفی فعال در این زمینه ها در آمادگی کامل به سر می برند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس انجمن مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی استان نیز اعلام کرد: در حال حاضر 43 مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
علیرضا طباطبایی با بیان اینکه استان اصفهان در این زمینه در رتبه اول کشور قرار دارد، افزود: مجتمع های خدماتی رفاهی با توجه به مشکلات و کمبودهایی که وجود دارد، بر اساس تکالیف خود در حد توان در حال خدمت رسانی به عموم مردم هستند.
گ 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.