به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، فضل الله کفیل در یازدهمین جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار این شهرستان افزود: سایر واحدها نیز برای کاهش آلاینده های زیست محیطی باید اقدام به ارتقاء کیفیت فناوری خود، رعایت شرایط زیست محیطی، خروج از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان و تغییر کاربری کنند.
وی افزود: 94 واحد تولید آجر دارای مجوز دائمی نیز باید تا شش ماه آینده شرایط ششگانه محیط زیست را اعمال کنند.
وی به این شرایط ششگانه اشاره نکرد.
فرماندار اصفهان با اشاره به برداشت غیرمجاز برخی کوره های آجر از اراضی کشاورزی و منابع ملی گفت: بمنظور کنترل و پیشگیری از بی نظمی های موجود در برداشت های غیرقانونی خاک بدون هماهنگی دستگاه های تخصصی و نظارتی، اداره منابع طبیعی، لکه ای را به مدت شش ماه برای برداشت کوره های آجر تعیین کرده است و پس از این مدت در صورت رعایت نکردن ضوابط تعیین شده محیط زیست، با واحدهای متخلف بطور قانونی برخورد می شود.
کفیل با اشاره به شرایط 19 واحد تولید آجر تونلی در این شهرستان خاطرنشان کرد: این واحدها بشرط رعایت استانداردهای محیط زیست، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند از این رو، شرایط آنها توسط اداره محیط زیست ظرف مدت 10 روز بررسی و نتیجه آن ارائه می شود.
وی به 126 واحد تولید آجر دارای مجوز موقت نیز اشاره کرد و گفت: بدلیل قرار داشتن 66 واحد تولید آجر در شهرستان بُرخوار و 60 واحد در شاهین شهر، کمیته های فرعی در این دو شهرستان تشکیل و وضعیت آنها از جوانب مختلف،بررسی و نتیجه ضمن جمع بندی در کمیته ای مشترک با حضور نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و با لحاظ مشوق های مورد نظر تا یک ماه آینده، در نشست آتی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار ابلاغی استاندار ارائه خواهد شد.
کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار بنا به ابلاغیه استاندار اصفهان برای تعیین تکلیف کوره های آجر و گچ، آهک، شن و ماسه در محدوده 50 کیلومتری کلانشهر اصفهان در فرمانداری اصفهان تشکیل شده است.
فرمانداری های اصفهان، بُرخوار و شاهین شهر و میمه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از اعضای این کارگروه هستند.
8114/اکبری/پ/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.