به گزارش ایرنا، محمدرضا مرآثی روز یکشنبه در همایش روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی در تالار لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بهداشت حرفه ای در تمامی بخش ها بویژه صنعت باید بیش از گذشته جدی گرفته شود تا شاهد کاهش آسیب ها و حوادث باشیم.
وی خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان های مرتبط با همکاری همه جانبه با یکدیگر باید در جهت شناسایی عوامل زیان آور محیط کار از قبیل فیزیکی محیط کار شامل سر و صدا، گرما و رطوبت، سرما، ارتعاش و شاخص های زیان بار شیمیایی همچون بخار و دود، اسید، فلزات سنگین اقدام کنند.
رییس دانشکده بهداشت اصفهان اضافه کرد: شرایط و نابسامانی های روحی و روانی در محل کار مانند روابط کارگر و کارفرما، استرس های شغلی، تشویق و تنبیه، ارتقای شغلی نیز از جمله مواردی است که باید بیش از گذشته جدی گرفته شود و برای آن برنامه ریزی کرد.
مرآثی با اشاره به اینکه برخورداری از مشاغل کم خطر نیازمند مشارکت و هم افزایی است، ادامه داد: برای نیل به اهداف یاد شده باید افکار عمومی را نسبت به ایمنی و سلامت شغلی حساس تر کرد.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات کار اصفهان در این همایش گفت: پیاده سازی شیوه ها و نظام های مرتبط با ایمنی و بهداشت در تمامی محیط های کاری اهمیت دارد و در این ارتباط کارشناسان ایمنی باید بیش از گذشته نقش خود را در محل کار دریابند.
بهاره ملک پور با بیان اینکه ارتقای ایمنی و سلامت کار موجب افزایش بهره وری سازمانی می شود، تصریح کرد: این امر مستلزم تعامل بخش ها و اعضای یک مجموعه است و باید مدیران ارشد، میانی و منابع انسانی برای نیل به بیشترین ایمنی، همگام و همسو باشند.
وی با لزوم باورپذیری ایمنی در محیط کار اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت و توجه به تمامی جنبه های محیط کار و شناخت صحیح عوامل خطرزا و آسیب رسان امری حیاتی است.
همایش یک روزه روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی روز یکشنبه با حضور مدیران و فعالان صنعتی، کارشناسان، استادان و دانشجویان رشته های مرتبط با هدف بررسی وضعیت شرایط ایمنی و بهداشت در محیط های کاری در تالار لقمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
روز 28 آوریل( هشتم اردیبهشت) از سوی سازمان بین المللی کار به عنوان روز جهانی ایمنی و سلامت شغلی نامگذاری شده و شعار امسال آن 'آینده ای ایمن و سالم برای کار' است.
6022/ 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.