به گزارش ایرنا، در این جشنواره بین المللی 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
در این رویداد فرهنگی 20 اثر در بخش رقابتی بین الملل متقاضی شرکت در جشنواره شدند که از این تعداد  282 اثر بازبینی شده و 45 فیلم پذیرفته شد.
از مجموع فیلم های بخش بین الملل 15 فیلم بلند سینمایی، 15 فیلم بلند پویانمایی، هفت اثر کوتاه پویانمایی و هشت اثر در بخش کوتاه داستانی نمایش داده می شود.
همچنین در بخش مسابقه ایران 378 اثر متقاضی شرکت در جشنواره شدند که از این تعداد 41 فیلم دارای استانداردهای اکران در جشنواره هستند، از این تعداد 12 فیلم سینمایی، هفت فیلم داستانی بلند و 11 فیلم کوتاه پویانمایی است.
همچنین 32 اثر از 23 فیلم ساز اصفهانی در این جشنواره اکران خواهد شد.
استاندار اصفهان در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت : کودکان و نوجوانان سرمایه های اساسی کشور هستند و برای این جهت صرورت دارد به نحو مطلوب به وظیفه خود عمل کنیم.
به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده افزود : باید برای حفظ سرمایه نیروی انسانی آینده ، ظرفیت ها و لحظه لحظه کودکان فکر کنیم.
وی اظهارداشت : باید از کسانی که در سال 72 تا کنون این راه را ادامه دادند قدردانی کرد زیرا هر قدمی که در راه کودکان برداشته شود گامی موثری برای فردای کشور است.
استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد روزی این جشنواره به گونه ای در سطج جهان بدرخشد که نام اصفهان همتای جشنواره های به نام جهانی شناخته شود.
شهردار اصفهان در این آیین گفت : در این زمان که برای افتتاح این رویداد بزرگ دور هم جمع شدیم به دلیل تلاقی آن با عید غدیر خم، فرصتی است که می توان سی و یکمین دوره این جشنواره را درست برگزار کرد‌.
قدرت الله نوروزی ادامه داد : مفهوم دقیق جشن و جشنواره یعنی با هم بودن و شاد بودن که امروز بیش از همیشه به آن محتاج هستیم.
شهردار اصفهان تصریح کرد : در روزهای آینده جشن بزرگی داریم و مردم اصفهان میزبان آن هستند و همه را به این ضیافت با شکوه دعوت می کنم.
به گفته وی فیلم عامل دور هم جمع  شدن و ترسیم کننده تخیلات و آرزوهای مردم جهان است.
نوروزی اضافه کرد : فیلم ترسیم کننده غم ها و  شادی ها، واقعیات و تخیلات است و همه ما را به اندیشیدن وا می دارد که چگونه جهانی بهتر برای کودکان و نوجوانان و به تبع برای بزرگان بسازیم.
وی با بیان این که همین مساله موجب می شود هنر و هنرمند در جایگاه و موقعیت ویژه ای قرار گیرد‌، گفت : کودکان بزرگترین بهانه برای زندگی، صلح، امنیت و زندگی مسالمت آمیز هستند.
شهردار اصفهان بیان داشت : اصفهان پیشرو در همه عرصه ها و در صحنه زندگی مسالمت آمیز همه ادیان و اقوام و مهد فرهنگ، هنر و تفکر در طول تاریخ بوده است.
وی یادآور شد : شهر اصفهان در 2 تفاهم نامه جهانی به عنوان سهر خلاق و سهر دوستدار کودک شناخته شد و این از ظرفیت های بزرگ این شهر است.
امسال گزیده ای از فیلم های این دوره از جشنواره در 31 استان اکران می شود.
6026/7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.