به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، طیب احمدی با اشاره به کشف تخلف شکار و صید در شهر قم اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام تخلف شکار و صید در محدوده شهر قم، بلافاصله ماموران اجرایی این اداره کل به محل اعزام شدند.
وی با بیان این که در سال جاری هیچ گونه مجوز شکار پرندگان در استان قم صادر نشده است، گفت: با افزایش گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه های حساس استان و با همکاری و مشارکت دوستداران طبیعت، با هرگونه تخلف در حوزه نگهداری و شکار و صید جانوران وحشی برخورد می شود.

* در روزهای سرد با حیوانات مهربان باشیم
بر اساس این گزارش، رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، به شهروندان توصیه کرد: در روزهای سرد سال هرچه بیشتر با حیوانات مهربان باشند و ته مانده غذای خود را برای پرندگان و گربه ها قرار دهند.
محمدرضا عابدی مقدم در گفت وگویی با اشاره به افزایش برودت هوا در روزهای اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی به ویژه در روستاها، مردم باید به شدت از شکار و زنده گیری جانوران وحشی اجتناب کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده حیات وحش سرگردان و یا آسیب دیده، به سرعت در قم با شماره تلفن های 32602981 و 36633299 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
7406/ 6133/تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.