در بخشنامه بیژن سلیمان پور که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: پیرو مصوبه‌های جلسه مورخ ۲۵ آذرماه جاری شورای اطلاع‌رسانی استان، این تصمیم در راستای فراهم‌شدن زمینه دسترسی عادلانه، یکسان و بدون تبعیض خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه به اخبار و رویدادهای خبری استان به‌عنوان گام عملی در جهت صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل گردش اطلاعات اتخاذ شده‌است.

در این بخشنامه تاکید شده است: ضروری است مدیران محترم دستگاه‌های دولتی ضمن اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور فعال رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون در جلسات و برنامه‌های مختلف سازمانی به‌ویژه در نشست‌های مطبوعاتی، از دعوت گزینشی و انتخاب‌شده فعالان رسانه‌ای برای پوشش خبری این برنامه‌ها به جد خودداری نمایند.

در این بخشنامه اضافه‌شده است: بدیهی است عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه نظارت و ارزیابی خواهد شد و نتیجه به شورای اطلاع‌رسانی دولت منعکس و از آن طریق به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متبوع اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود پیش‌ازاین نیز دستورالعمل‌های مشابهی با مضمون ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط استاندار قم به دستگاه‌های استان ابلاغ‌شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.