سید داوود حاجی حسینی روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های اشتغال روستایی و عشایری از محل کمک های صندوق کارآفرینی امید در بخش مرکزی قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما، اظهار داشت: طبق یک سابقه تاریخی شغل اصلی ساکنان مبارک آباد صیفی کاری است ولی اکنون کشاورزان این مناطق به دلیل کمبود آب برای کار به استان های دیگر مراجعه می کنند.
بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.
وی با بیان اینکه این موضوع آسیب هایی را به همراه دارد، گفت: با حمایت های دولت و بر حسب تعیین تکلیف استاندار و فرماندار ایجاد اشتغال دائم و پایدار در دستور کار قرار گرفته و  ۲۰۰ شغل از جمله صنایع کوچک و فرآوری محصولات کشاورزی دام و طیور در قالب ۳۰ کارگاه در قنوات و روستای مبارک آباد شکل گرفته است.
وی جمعیت شهر قنوات را ۱۲ هزار تن و جمعیت روستای مبارک آباد را نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن ذکر کرد و گفت: در هفته دولت در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و اشتغال زایی شامل ۳۷ طرح کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید در بخش مرکزی به بهره برداری رسید.
در سومین روز از هفته دولت چهار طرح صندوق کار آفرینی امید با اعتبار۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بخش های مرکزی و سلفچگان قم گشایش یافت.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.