به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم روز دوشنبه اعلام کرد که احمد رضا سمیعی نسب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به بازرسی مستمر و روزانه از واحدهای صنفی افزود: در این مدت 43 هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان صورت گرفته است.
وی گفت: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان قم و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف شامل طرح نوروز، ایام محرم، طرح ضیاف رمضان، بازگشایی مدارس و طرح های مختلف دیگر اجرایی شده است.
وی با اشاره به شناسایی چهار هزار و 212 مورد تخلف در بازرسی های صورت گرفته، تصریح کرد: این تخلف ها شامل گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق بوده است.
وی بیان کرد: این پرونده ها به منظور بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
سمیعی نسب با تاکید بر نظارت بازرسان این سازمان بر کالاهای اساسی گفت: نظارت ویژه بر تامین و توزیع قیمت کالاهای اساسی از قبیل گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن نباتی، لبنیات و سایل اقلام پر مصرف از جمله فعالیت هایی بوده که بصورت مستمر توسط بازرسان این سازمان با همکاری اتاق اصناف در قالب گشت های مشترک انجام شده است.
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، هم استانی های گرامی می‌توانند موارد را با شماره تلفن گویای 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گزارش کنند.
حدود 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم فعال می باشند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.