به گزارش ایرنا ، ایرج اعتبار روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت خلخال افزود: 43 روستا از مجموع 145 روستای دارای سکنه خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده و احتمال شیوع بیماری های واگیردار دور از انتظار نیست.
وی تنها راهکار مطمئن برای پیشگیری از آلودگی های میکروبی را تامین کلر مورد نیاز و کلززنی منظم آب شرب از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال ذکر کرد.
وی اظهار داشت: امسال 350 مورد نمونه برداری و آزمایش از آب شرب روستاهای غیر تحت پوشش از لحاظ میکروبی باکترایی منفی اعلام شده ولی خشکسالی احتمال آلودگی را افزایش داده و مراقبت بیشتر از تاسیسات آبرسانی روستاهای غیر تحت پوشش ضرورت دارد.
اعتبار گفت: امسال برغم افزایش 46 درصدی زنده گیری و یا اتلاف سگ های ولگرد دلایل مختلفی از جمله ضعف در نحوه جمع آوری زباله و وفور غذا در شهر موجب افزایش جمعیت این حیوانات تهدید کننده بهداشت عمومی شده و شهرداری خلخال باید برای مقابله با این کار بصورت جدی اقدام کند.
رییس مرکز بهداشت خلخال همچنین با اشاره به هزینه های زباد درمان بیماری هاری ناشی از گزش سگ ، اظهار داشت: واکسن هاری وارداتی بوده و امسال علاوه بر صرف هزینه های سنگین برای خرید ، یک میلیارد و 300 میلیون در شهرستان خلخال صرف نگهداری واکسن ها شد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به تکمیل سد بفراجرد و بهره برداری در جریان سفر رییس جمهوری به استان اردبیل در سال جاری خواستار اجرای شبکه فاصلاب روستای بفراجرد برای پیشگیری از آلودگی آب این سد شد.
فریدون بابایی گفت: برای رفع نقایص و معایب تصفیه خانه فاضلاب شهری خلخال علاوه بر اعتبارات ملی امسال اعتبار استانی نیز لحاظ شده و انتظار می رود مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری نسبت به رفع عیب تصفیه خانه و پرهیز از هدایت فاضلاب خام به رودخانه هروچایی اقدام کنند.
او با تاکید بر افزایش نظارت بر نحوه ارائه خدمات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از سوی بازرسان مرکز بهداشت ، اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف اظهار داشت: فروشندگان عسل ملزم به دریافت کد بهداشتی و مجوز بسته بندی عسل از دانشکده علوم پزشکی هستند.
رییس شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال همچنین گفت: با توجه به افزایش جمعیت سگ های ولگرد شهرداری خلخال یک ماه فرصت دارد نسبت به جمع آوری و یا اتلاف این حیوانات و نیز جمع آوری شبانه زباله ها اقدام کند.
بابایی افزود: هر دستگاهی که در وظیفه خود در این خصوص تعلل کند از سوی دستگاه نظارتی مورد بازخواست قرار می گیرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.